Basics of Marketing (5 cr)
Code: 3011510-3007
General information
- Enrollment
- 09.12.2019 - 28.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.01.2020 - 27.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Timo Luukka
- Course
- 3011510
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
14.01.2020 klo 14:00 - 17:00 - Markkinoinnin suunnittelu
04.02.2020 klo 09:15 - 12:15 - Segmentointi, avainasiakkaat ja tuotteistaminen
03.03.2020 klo 09:15 - 12:15 - Markkinoinnin kilpailukeinot
27.04.2020 klo 09:15 - 12:15 - Tehtävien analysointi ja kertaus
Luennot, itseopiskelu, tiedonhaku, opiskelu ryhmissä, ryhmätehtävät, omien töiden esittäminen ja niistä keskustelu, e-tentti
4 lähiopetuskertaa, 1 e-tentti ja 3 ryhmätehtävää
5 opintopistettä = 135 työtuntia
Objective
Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.
Content
- Segmentation
- Marketing plan
- Branding
- Marketing mix
Materials
Business Model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Osterwalder, Alexander; Pigneur, Yves; Clark, Tim. 2010. Kirja löytyy koulun kirjastosta sekä paperi- että sähköisenä versiona.
Teaching methods
Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.
Exam schedules
Tenttiaikataulu suunnitellaan opiskelijoiden kanssa yhdessä lähiopetuksessa. Yksi eTentti jonka voi uusia kaksi kertaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
5 op = 135 tuntia
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä eTentti. Ryhmätöiden ja läsnäolon painoarvo kokonaisarvosanassa 80%, eTentin painoarvo 20%. Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan tehtävien osuuteen (80%) kurssin arvosanasta.
Kiinteänä osana kurssin arviointia on myös omien innovaatiokompetenssien itsearviointi sekä kurssin sisällön reflektointi. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta kurssin arvosanaan, mutta kurssia ei hyväksytä suoritetuksi ennenkuin nämä itsearvioinnit on tehty.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opsikelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee ryhmätehtävien ja eTentin olla hyväksytysti suoritettuja.
Failed (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai eTentti on hylätty, suoritus hylätään.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.