Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)
Code: 3011512-3007
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 01.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2020 - 10.11.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Arto Manninen
- Timo Luukka
- Course
- 3011512
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi sisältää esitehtävän joka tulee palauttaa Optimaan 23.08.2020 mennessä (siis ennen ensimmäistä lähitapaamikertaa). Tehtävä löytyy Optimasta.
01.09.2020 klo 09:15 - 12:15 B2B myynti ja markkinointi
22.09.2020 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinonnin perusteet
20.10.2020 klo 09:15 - 12:15 Brand Manahement FMCG
10.11.2020 klo 09:15 - 12:15 Brand Mangement Palvelu & B2B brändit
Objective
The student is able to
- identify and use different competitive means of marketing for practical needs
- use marketing communications in the company's operations
- analyze and plan the structure, goals and practices of B2B marketing
- analyze the potential of digital marketing in consumer marketing
- plan digital marketing in consumer marketing.
Content
Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Materials
Lähiopetuksessa luennoitsijan jakama materiaali.
Lisäksi B2B moduulissa esitehtävän kirjallisuus: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kiristo - Mertanen, Heidi Kock. 2016. Edita, Helsinki
.
Teaching methods
Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja verkkotyöskentely.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
10 op = 270 tuntia
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE:
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo alentavasti arvosanaan.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.
Failed (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.