Aspects of Marketing and Marketing Environment (10cr)
Code: 3011512-3008
General information
- Enrollment
- 01.12.2020 - 22.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Arto Manninen
- Marianne Renvall
- Course
- 3011512
Unfortunately, no reservations were found for the realization Aspects of Marketing and Marketing Environment 3011512-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
- tunnistaa brändin elementit ja hyödyntää niitä brändin rakentamisessa ja johtamisessa
- ymmärtää erilaisia digitaalisia liiketoimintamalleja
- analysoida yritysten asiakassuhdemarkkinointia (digi, CRM)
Sisältö:
15.1: Brändin rakentaminen ja johtaminen (Marianne)
12.2.: Markkinoinnin kilpailukeinot (Marianne)
9.4: Digitaliset liiketoimintamallit (Arto)
7.5: CRM (Arto)
Objective
The student is able to
- identify and use different competitive means of marketing for practical needs
- use marketing communications in the company's operations
- analyze and plan the structure, goals and practices of B2B marketing
- analyze the potential of digital marketing in consumer marketing
- plan digital marketing in consumer marketing.
Content
Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Materials
Valinnnainen kirja brändin rakentamisesta.
Osterwalder&Pigneur: Business Model Generation
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt sekä henkilökohtaiset työt
-oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
10 op=270h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektioiden kirjoittaminen sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), henkilökohtainen kirjallinen työ.
Evaluation methods and criteria
Kohteet:
Kirjallisuusreflektioiden kirjoittaminen (yksilötyö) hyväksytty/hylätty
Markkinointisuunnitelman laajentaminen kilpailukeinoilla, kirjallinen työ (yksilötyö) 25 %
Brändin rakentaminen ja johtaminen, ryhmätyö ja sen esittely 25 %
Digitaaliset liiketoimintamallit ja CRM 50 % - esitys ja loppuraportti.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Failed (0)
Mikäli kirjallisuusreflektio tai jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiinimaisia.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on heikko.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja aktiivisuus ovat heikkoja.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta kurssin aikana.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviivisuutta ja työskentelee itsenäisesti tarvittaessa.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.