Skip to main content

Aspects of Marketing and Marketing Environment (10cr)

Code: 3011512-3008

General information


Enrollment
01.12.2020 - 22.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arto Manninen
Marianne Renvall
Course
3011512

Unfortunately, no reservations were found for the realization Aspects of Marketing and Marketing Environment 3011512-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
- tunnistaa brändin elementit ja hyödyntää niitä brändin rakentamisessa ja johtamisessa
- ymmärtää erilaisia digitaalisia liiketoimintamalleja
- analysoida yritysten asiakassuhdemarkkinointia (digi, CRM)

Sisältö:
15.1: Brändin rakentaminen ja johtaminen (Marianne)
12.2.: Markkinoinnin kilpailukeinot (Marianne)
9.4: Digitaliset liiketoimintamallit (Arto)
7.5: CRM (Arto)

Objective

The student is able to
- identify and use different competitive means of marketing for practical needs
- use marketing communications in the company's operations
- analyze and plan the structure, goals and practices of B2B marketing
- analyze the potential of digital marketing in consumer marketing
- plan digital marketing in consumer marketing.

Content

Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Materials

Valinnnainen kirja brändin rakentamisesta.
Osterwalder&Pigneur: Business Model Generation

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt sekä henkilökohtaiset työt
-oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

10 op=270h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektioiden kirjoittaminen sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), henkilökohtainen kirjallinen työ.

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjallisuusreflektioiden kirjoittaminen (yksilötyö) hyväksytty/hylätty
Markkinointisuunnitelman laajentaminen kilpailukeinoilla, kirjallinen työ (yksilötyö) 25 %
Brändin rakentaminen ja johtaminen, ryhmätyö ja sen esittely 25 %
Digitaaliset liiketoimintamallit ja CRM 50 % - esitys ja loppuraportti.


Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli kirjallisuusreflektio tai jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiinimaisia.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on heikko.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja aktiivisuus ovat heikkoja.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta kurssin aikana.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviivisuutta ja työskentelee itsenäisesti tarvittaessa.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.

Go back to top of page