Brush up Your Swedish (5 cr)
Code: 3011515-3011
General information
- Enrollment
- 25.08.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.09.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Hilkka Bergman
- Course
- 3011515
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso on ruotsin kielen tukikurssi PLIITS20 ja PMYYN20 vuosikurssin opiskelijoille. Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään niin, että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä ja osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet.
Tarkoituksena on auttaa opiskelijaa selviytymään myöhemmistä pakollisista opinnoista.
Opintojakso alkaa viikolla 36 ja päättyy viikolla 50.
Objective
Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään, niin että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä sekä osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet. Tämän opintojakson jälkeen opiskelija pystyy paremmin seuraamaan tulevia pakollisia ruotsin opintojaksoja. Opintojaksoa suositellaanniille, jotka kokevat ruotsin taitonsa puutteelliseksi.
Materials
Timo Jokisalo, Ritva Minni: ReFlex - uppdatera din svenska. Otava 2011 tai myöh..
Valitut osat verkkomateriaalista https://kielikompassi.jyu.fi/opetus/natfrasch/
Lisäksi opettajan omaa materiaalia.
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan osallistumalla opetukseen, tekemällä opetusta tukevia verkkotehtäviä ja reflektoimalla omaa edistymistä oppimispäiväkirjassa.
Exam schedules
välitentti viikolla 43 (40%) / uusinta viikolla 50
lopputentti viikolla 50 (60%) / uusinta tammikuussa 2021
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla harjoitellaan työelämässä tarvittavia viestintätaitoja, digiopetuksessa opiskelija kohentaa rakenteiden hallintaa ja saa palautetta edistymisestään .Omaa oppimista reflektoidaan henkilökohtaisessa oppimispäiväkirjassa.
Student workload
26 h opetusta ja henkilökohtaista ohjausta.
Itsenäistä työskentelyä =harjoitustehtäviä verkkotehtävinä
Viisi oppimispäiväkirjamerkintää
Evaluation methods and criteria
Kaksi kirjallista tenttiä, määräajassa palautetut verkkotehtävät (edellytys lopputenttiin pääsemiseksi HYV/HYL), oma oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjassa sekä aktiivinen osallistuminen opetukseen (väh 50%).
Failed (0)
Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija pystyy käyttämään kieltä hyvin yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa, ymmärtämään ja tuottamaan lyhyitä lauseita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija pystyy käyttämään ja ymmärtämään puhuttua ja kirjoitettua kieltä melko monipuolisesti arki- ja työelämän tavallisissa tilanteissa. Hän myös hallitsee ruotsin kielen rakenteet melko hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija pystyy viestimään kohdekielellä ymmärrettävästi ja luontevasti useimmissa vastaantulevissa arki- ja työelämän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee hyvin ruotsin kielen rakenteet.
Further information
Tenttioikeuden ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista opetukseen (50%), kaikkien verkkotehtävien (5 osiota) palauttamista ja viittä merkintää oppimispäiväkirjaan.Kielitaitotaso A2, ks. eurooppalainen viitekehys.