Organizational Behaviour (5 cr)
Code: 3011534-3005
General information
- Enrollment
- 02.07.2019 - 31.07.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 30.06.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Emmanuel Querrec
- Marita Nummi-Wikström
- Kari Juhala
- Marianne Renvall
- Groups
-
PLIITS18BAPLIITS18BA
- Course
- 3011534
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Työyhteisöosaamisen aiheet ( ja mahdolliset treeniaiheet), jotka toteutetaan nelivetomallin mukaisesti:
Organisational culture and organisational climate
Leadership and team management
Tiimiytyminen ja viestintä
Erilaisuuden johtaminen
Core Skills
Innovation skills
Haastavat tilanteet
Objective
Student
- knows the structures, goals and practices of organizations
- is able to describe the impact of organizational culture of feeling and atmosphere at the workplace
- can identify the differences of people in the workplace as a resource
- is able to work as a member of the working community and team
- can cope with typcal problems of the working community
- can act in various roles in meetings
- knows the basics of working as a supervisor in a workgroup or team
Content
- The most common organizational structures
- Typical problem situations and solving them
- Team and team work
- Meeting Practices
- Essential tools for supervisory work
Materials
Schein, Edgar H.: Organizational culture and leadership. Kirjasta on painoksia sekä Suomeksi että Englanniksi. Mikä tahansa niistä sopii lukumateriaaliksi.
http://julkaisumyynti.turkuamk.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=9789522164155 Innovation compentences
Lisäksi opiskelijat voivat hakea itsenäisesti lukumateriaalia opintojakson aikana, lähteeksi voi hakea esimerkiksi Johannes Partanen ”1000 Maailman Parasta kirjaa”.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan BisnesAkatemiassa. BisnesAkatemiassa käytetään nelivetomallia, johon kuuluvat treenit, liiketoiminta, lukeminen sekä oppimissopimus
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelija oppii tiimissä ja työelämälähtöisten tehtävien avulla työyhteisön toimintatapoja ja käsitteitä.
Student workload
Tehtävät nelivetomallin mukaan. Kokonaistyömäärä on noin 135 tuntia. Opiskelijan työmäärä perustuu tiedonhankintaan, aktiivisiin työtunteihin, viikoittaisiin treeneihin ja luettuihin kirjoihin/materiaaleihin. Osallistuminen treeneihin on pakollista. Jos jostain syystä opiskelija ei pääse oman tiimin treeneihin, poissaolo korvataan osallistumalla jonkun rinnakkaisryhmän treeneihin. Työtunteja on tultava vähintään100 h. (Aktiiviset työtunnit, treenit, lukupiirit, raportointi portfolion muodossa) tämän lisäksi tiedonhankintaa 35h.
Opiskelija reflektoi portfolioonsa omaa urakehitystä ja päivittää urasuunnitelmia esim. videon, kirjallisen reflektion tai muun kautta.
Evaluation methods and criteria
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajalta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.). Opiskelija vakuuttaa portfoliollaan ja raportillaan osaamisensa ja oppimisensa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti kuitenkin ohjaajan tukeutuen. Niukka lähdemateriaalin valinta ja suppea lähdemateriaalin käyttö annettuihin tehtäviin nähden.
Valittujen asioiden ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa.
Tuotoksissa ei juurikaan kriittistä ajattelua eikä asioiden loogista yhdistämistä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen ja hyödyntää oman ryhmänsä osaamista ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Monipuolinen, aiheeseen sopivan lähdemateriaalin valinta ja käyttö.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää sekä sisältää omaa pohdintaa.
Tuotoksissa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on ollut aktiivista. Opiskelija luo positiivisen ilmapiirin työyhteisöönsä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija/ryhmä hyödyntää eri ryhmien osaamista. Opiskelija/ryhmä osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisumalleja sekä osaa jäsentää tuotokset ehjäksi kokonaisuudeksi eri näkökulmia huomioiden. Opiskelija/ryhmä on vastaanottanut palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt palautetta. Ryhmän työskentely on ollut dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.
Työskentely on ollut esimerkillistä ja tavoitteellista. Opiskelija luo positiivisen ilmapiirin työyhteisöönsä sekä auttaa ja kannustaa muita.