Skip to main content

Digital Marketing 1 (5 cr)

Code: 3011613-3002

General information


Enrollment
02.12.2019 - 21.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Kai Schleutker
Course
3011613
No reservations found for realization 3011613-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Jakson jälkeen opiskelija
•tunnistaa verkkosivuston merkityksen osana yrityksen digitaalista markkinointia
•tuntee verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia ja osaa hyödyntää niitä
•osaa nimetä alan termistöä ja keskeisiä mittareita
osaa parantaa sivuston hakukoneoptimointia
•osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä

Objective

The student is able to
- recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- understand how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- name the core terminology and indicators of web-marketing
- plan actions to increase visitor traffic and engagement
- know the basics of web-analytics.

Content

- Features and capabilities of a well-working web-site
- Visibility of a web-page, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for web-site optimization

Teaching methods

Jakson alussa otetaan haltuun digitaalisen markkinoinnin avaintermit: materiaali + optima-tentti joka läpäistävä. Jakson aiheista case-tehtäviä (yritysten sivustojen analyysejä) jotka antavat valmiudet valmiudet arvioida ja kehittää yrityksen digitaalista markkinointia.
Tehtäviä tehdessä käytetään runsaasti nettilähteitä ja kasvatetaan näin tietopohjaa.
Tehtävät tehdään yksin tai pienryhmässä. Läsnäolo lähiopetuksessa on välttämätön.

Evaluation methods and criteria

Caset-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl

Failed (0)

Opiskelija ei

- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija

- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija

- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia

Assessment criteria, excellent (5)

Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.

Go back to top of page