Digital Marketing 1 (5 cr)
Code: 3011613-3002
General information
- Enrollment
- 02.12.2019 - 21.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Kai Schleutker
- Course
- 3011613
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Jakson jälkeen opiskelija
•tunnistaa verkkosivuston merkityksen osana yrityksen digitaalista markkinointia
•tuntee verkkosivustoille ohjautuvan liikenteen lainalaisuuksia ja osaa hyödyntää niitä
•osaa nimetä alan termistöä ja keskeisiä mittareita
osaa parantaa sivuston hakukoneoptimointia
•osaa suunnitella kävijöiden määrää lisääviä ja heidän sitoutumistaan luovia toimenpiteitä
Objective
The student is able to
- recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- understand how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- name the core terminology and indicators of web-marketing
- plan actions to increase visitor traffic and engagement
- know the basics of web-analytics.
Content
- Features and capabilities of a well-working web-site
- Visibility of a web-page, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for web-site optimization
Teaching methods
Jakson alussa otetaan haltuun digitaalisen markkinoinnin avaintermit: materiaali + optima-tentti joka läpäistävä. Jakson aiheista case-tehtäviä (yritysten sivustojen analyysejä) jotka antavat valmiudet valmiudet arvioida ja kehittää yrityksen digitaalista markkinointia.
Tehtäviä tehdessä käytetään runsaasti nettilähteitä ja kasvatetaan näin tietopohjaa.
Tehtävät tehdään yksin tai pienryhmässä. Läsnäolo lähiopetuksessa on välttämätön.
Evaluation methods and criteria
Caset-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl
Failed (0)
Opiskelija ei
- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia
Assessment criteria, excellent (5)
Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.