eBusiness (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011615-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
10.06.2019 - 20.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.09.2019 - 26.11.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Timo Luukka
- Opintojakso
- 3011615
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
-kuvailla tekoälyn perusteet, toimintaperiaatteet sekä tekoälylle tyypillisiä sovellusalueita.
-kuvailla lohkoketjun rakenteen ja toimintaperiaatteet
-arvioida uuden teknologian tuomia eettisiä kysymyksiä
-osaa hahmottaa digitaalisuuden suomia toimintavaihtoehtoja yrityksen strategiassa
Opintojakson sisältö:
Helsingin Yliopiston tekoälykurssi löytyy osoitteesta: https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/datatiede/ilmainen-ai-verkkokurssi-kouluttanut-jo-tuhansia-tekoalyn-perusteisiin-suomenkielinen-versio-ja-jatkokurssi-tulossa
20.06. - 26.11.2019 Tekoäly kurssin suorittaminen oman aikataulun mukaisesti
10.09.2019 klo 09:15 - 12:15 Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
01.10.2019 klo 09:15 - 12:15 Innovointi ja joukkoistaminen
29.10.2019 klo 09:15 - 12:15 Lohkoketju ja eettiset kysymykset
26.11.2019 klo 09:15 - 12:15 Tehtävien esittely ja analysointi, tekoälykurssin läpikäynti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää digitaalisuutta yrityksen strategisena liiketoimintavaihtoehtona
- toteuttaa tuote- ja palvelukehitystä digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
- suunnitella urakehitystään digitaalisessa liiketoiminnassa.
Sisältö
- Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaalinen tuotekehitysprosessi
- Työnkuvat ja työkulttuuri digitaalisessa liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Lähiopetuksessa jaettava materiaali. Lisäksi: Jonathan Reynolds: E-Business - A Management Perspective.
Opetusmenetelmät
Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja digioppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt, henkilökohtaiset tehtävät ja innovaatiokompetenssin (lisäinfoa Optimassa).
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo alentavasti arvosanaan.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.
Hylätty (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.