Skip to main content

Digital Business Models (5 cr)

Code: 3011616-3005

General information


Enrollment
10.06.2019 - 20.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2019 - 05.11.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Timo Luukka
Course
3011616
No reservations found for realization 3011616-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssin aikana käydään läpi seuraavat aihealueet:
03.09.2019 klo 13:15 - 17:15 Digitaalisten liiketoimintamallit
17.09.2019 klo 09:15 - 12:15 Kannattavuuden arviointi
08.10.2019 klo 09:15 - 12:15 Case-esimerkkien analysointi
05.11.2019 klo 09:15 - 12:15 Case-esimerkkien analysointi

Objective

Student is able to
- identify different business models specific for the digital domain
- develop different business models in the digital business domain.

Content

Case studies of digital business models.

Materials

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur & Tim Clark: Business model generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers.
Lisämateriaali jaetaan lähiopetuksen aikana.

Teaching methods

Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja digioppiminen.

Completion alternatives

Valinnaista suoritustapaa ei ole tarjolla.

Student workload

5 op = 135 tuntia

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Vaikka kaikkiin lähiopetuskertoihin osallistuminen ei ole pakollista tulee opsikelijan kuitenkin osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan suorittaakseen kurssin hyväksyttävästi. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.

Failed (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.

Go back to top of page