Brand Management (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011657-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 15.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Paikasta riippumaton
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Degree Programme in International Business
- Opettajat
- Arto Manninen
- Anne Leinovaara-Matomäki
- Opintojakso
- 3011657
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Brandit ja brandin rakentaminen. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää kuinka eri kommunikaatio menetelmät ja välineet vaikuttavat tuotteeseen ja yrityskuvaan. Opiskelija osaa kuvata ja nimetä tekijöitä jotka vaikuttavat brandiin ja hän osaa soveltaa brandin rakentamisen keskeisiä elementtejä erilaisissa konteksteissa.
Viikot 4-7.
Tavoitteet
After completing the course the student is able to
- explain basic branding concepts
- explain factors that help to create differentiated brands
- apply brand building in different contexts.
Sisältö
- branding 360° process
- components of branding in three different sectors
- brand architecture and brand portfolio
Oppimateriaalit
Aaker: Aaker on Branding : 20 Principles That Drive Success. + Materiaalit Optimassa. Käytä lähteitä selkeästi harjoitusteyhtävissä.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa (IB on-line opetusryhmälle) , soveltaen PBL ja Innovaatio pedagogiikkaa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksossa ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa (IB on-line opetusryhmälle) , soveltaen PBL ja Innovaatio -pedagogiikkaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja, on-line toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op. Oppimistehtävinä kaksi erillistä tehtävää (yksi ryhmätyö ja yksi yksilötyö), jotka ohjeistetaan tarkemmin opintojakson aluksi Optimassa. Ei tenttiä.
Huomaa, että koska kurssissa ei ole tenttiä, niin ainoa korotusmahdollisuus arvosanaan on osallitumalla seuraavaan kurssitoteutukseen, kannattaa siis panostaa huolella kaikkiin tehtäviin alusta lähtien.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Arviointiasteikko 0-5
Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työt on kuitenkin palautettu ajoissa ja suoritustaso yltää tyydyttävään tasoon.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
Palautetuissa tehtävissä näkyy selvästi, että sekä optima materiaali, että suositellut kirja(t) on luettu ja käyty huolella läpi, ja niihin viitataan tehtävissä (myös videoissa). Lähteiden käyttö on muutenkin ansiokasta ja sekä itse- että kurssiarviointi on tehty aikataulussa ja vertaisarviointi on kehittävää ja konstruktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ja erityisiä ansioita ilman mitään näitä mitätöiviä puutteita. Lähteitä on käytetty erityisen laajasti ja selvästi syvennytty aiheeseen laajemmin kuin ryhmän perustaso.
Palautetuissa tehtävissä näkyy selvästi, että sekä optima materiaali, että suositellut kirja(t) on luettu ja käyty huolella läpi, ja niihin viitataan tehtävissä (myös videoissa). Lähteiden käyttö on muutenkin ansiokasta ja sekä itse- että kurssiarviointi on tehty aikataulussa ja vertaisarviointi on kehittävää ja konstruktiivista.
Esitietovaatimukset
Ei edeltävyysehtoja
Lisätiedot
Tarkempi ohjeistus ja lisätiedot Optimassa.