Business Models and Marketing (5 cr)
Code: 3011665-3003
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 18.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2020 - 13.11.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida yrityksen liiketoimintamallia ja ansaintalogiikkaa ja kehittää näitä uuden kohderyhmän mukaisesti
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
-kuvata koko prosessia ja raportoidan sen kirjallisesti
-esittää ja pitchata tuloksia myyvästi
Sisältö
- liiketoimintamallin analysointi ja kehittäminen
- markkinointisuunnitelman tekeminen
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
-esittely- ja pitchaustaitojen kehittäminen
-prosessin raportointi
Ajoitus: Opintojakso alkaa etätehtävällä. Lähiopetus 15.9. - 9.11.2020.
Objective
Having completed the course, the student is able to
- define the business models and operations of an enterprise
- define the role of marketing planning and leadership
- assess and utilize the immaterial and material resources in marketing
Content
- Methods of assessing the business models
- Disciplines of marketing management
- Marketing planning process
- Role of immaterial resources in marketing
Materials
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
Opettajan materiaali
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstöt, esittelyt ja pitchaukset
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtävän eli kirjareflektion.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista ja oppimista. Palautteen antamisen kehittäminen.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen
Lähiopetus: Lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt sekä pitchaukset (tiedon jakaminen ja rakentaminen)
Itsenäiset ryhmätyöt: Liiketoimintasuunnitelman ja markkinointisuunnitelman tekeminen, prosessiraportin kirjoittaminen
Evaluation methods and criteria
Kohteet:
Kirjareflektion kirjoittaminen 10 %
Liiketoimintasuunnitelman tekeminen ja esittely 30 %
Markkinointisuunnitelman tekeminen ja pitchaus 30 %
Loppuraportin kirjoittaminen 30 %.
Opiskelijan aktiivisuus (voi nostaa tai laskea arvosanan yhden pykälän verran)
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Failed (0)
Mikäli jokin arvioitavista kohteista eli kirjareflektio, liiketoimintasuunnitelman esittely, markkinointisuunnitelman pitchaus tai loppuraportti hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Liiketoimintasuunnitelma ja markkinointisuunnitelma eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esittely ja pitchaus ovat rutiinimaisia.
Loppuraportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma on heikko.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Liiketoimintasuunnitelma ja markkinointisuunnitelma ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja hyödyllisiä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Esittely ja pitchaus ovat selkeitä ja myyviä.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunnilla.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on sujuvalla tasolla.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja liiketoimintasuunnitelma sekä markkinointisuunnitelma ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esittely ja pitchaus ovat myyviä, inspiroivia ja luovia.
Ryhmätyöskentely on dialogista, innovatiivista ja aktiivista.
Opiskeljan tuntiaktiviteetti on erinomainen.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla.
Further information
40 ensimmäistä opiskelijaa mahtuu mukaan. Vastaava opintojakso tarjotaan englanniksi 5.11.-11.12.2020, 3011665-3004 Business Models and Marketing.