Skip to main content

Business Models and Marketing (5 cr)

Code: 3011665-3006

General information


Enrollment
01.06.2021 - 23.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.08.2021 - 14.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Groups
PLIITS19MAR-B
PLIITS19MAR-B
Course
3011665
No reservations found for realization 3011665-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Liiketoimintamallien analysointi
Uuden liiketoiminnan innovointi ja suunnittelu
Markkinoinnin johtaminen
Uuden palvelun esittely

Ajoitus: Opintojakso alkaa etätehtävällä viikolla 34. Lähiopetus 6.9. - 2.11.2021. Kurssille otetaan ensimmäiset 50 ilmoittautunutta.

Objective

Having completed the course, the student is able to
- define the business models and operations of an enterprise
- define the role of marketing planning and leadership
- assess and utilize the immaterial and material resources in marketing

Content

- Methods of assessing the business models
- Disciplines of marketing management
- Marketing planning process
- Role of immaterial resources in marketing

Materials

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
Opettajan materiaali

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä reflektointia
-kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektiosta palaute
8 lähiopetuskertaa ja niihin osallistuminen
Itsenäiset ryhmätyöt

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen 25%
Liiketoimintasuunnitelman kirjoittaminen ja esittely 25%
Markkinoinnin johtamisen esitys 25%
Uuden palvelun/tuotteen videon tekeminen 25%.

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä (voi nostaa tai laskea arvosanaa)
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli jokin arvioitavista kohteista hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Arvoitavat kohteet eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esittelyt ovat rutiininomaisia.
Liiketoimintasuunnitelman oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma ovat heikkoja.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Arvioitavat kohteet ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja hyödyllisiä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Esittelyt ovat selkeitä ja myyviä.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.
Liiketoimintasuunnitelman oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma ovat hyviä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja arvioitavat kohteet ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esittelyt ovat myyviä, inspiroivia ja luovia.
Ryhmätyöskentely on dialogista, innovatiivista ja aktiivista.
Opiskeljan tuntiaktiviteetti on erinomainen.
Liiketoimintasuunnitelman oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla.

Further information

50 ensimmäistä opiskelijaa mahtuu mukaan. Vastaava opintojakso tarjotaan englanniksi 3011665-3005 Liiketoimintamallit ja markkinointi 5 - 5 op.

Go back to top of page