Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

31.12.2023 - 28.02.2024

Ajoitus

28.02.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

90 % Lähiopetus, 10 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 39

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Olli Toivonen
  • Päivi Myllymäki

Ryhmät

  • PSOSS22EN
    Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22
  • 28.02.2024 14:00 - 16:00, Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3004
  • 15.05.2024 09:30 - 10:30, Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3004
  • 06.06.2024 12:00 - 14:00, Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3004

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Opetusmenetelmät

Individual learning
Group discussions

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Practical Training plan (Harjoittelusuunnitelma) returned to itslearning latest xx.xx
Practical Training report (Harjoitteluraportti) returned to Sun Harkka latest xx.xx.24
Work hour control and approval in Sun Harkka

Sisällön jaksotus

Weeks 16-22
NOTE! Itslearning Basecamp for PSOSS22EN is use for Demanding Client Work / First-Line Management Training

28.2. 14.00-15.30 Training info / Salo
- Training plans (returned to its 4 weeks before training begins) and other documents (criminal record extract)
- Practical training instructions and assignments. Reporting.

15.5. 09.30-10.3 Mid training meeting Online

6.6. 12.30-14.00 Training feedback and reflection / Salo

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Practical training
Assesments (3)
Practical training report

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.