Siirry suoraan sisältöön

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
31.12.2023 - 28.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.02.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
9 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
20 - 39
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Olli Toivonen
Päivi Myllymäki
Ryhmät
PSOSS22EN
Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22
Opintojakso
TH00CA89

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 3 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 15.05.2024 klo 09:30 - 10:30
(1 t 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3004
Verkkotapaaminen
To 06.06.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3004
SAL_2138_Victoria Victoria
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Weeks 16-22
NOTE! Itslearning Basecamp for PSOSS22EN is use for Demanding Client Work / First-Line Management Training

28.2. 14.00-15.30 Training info / Salo
- Training plans (returned to its 4 weeks before training begins) and other documents (criminal record extract)
- Practical training instructions and assignments. Reporting.

15.5. 09.30-10.3 Mid training meeting Online

6.6. 12.30-14.00 Training feedback and reflection / Salo

Tavoitteet

• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi

Sisältö

· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa

Opetusmenetelmät

Individual learning
Group discussions

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Practical Training plan (Harjoittelusuunnitelma) returned to itslearning latest xx.xx
Practical Training report (Harjoitteluraportti) returned to Sun Harkka latest xx.xx.24
Work hour control and approval in Sun Harkka

Esitietovaatimukset

Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.

Siirry alkuun