Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.06.2023 - 17.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2023 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 9 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 65
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Kaija Penttala
- Laura Närvi
- Katariina Felixson
- Anssi Lähde
- Ryhmät
-
PSOSTS22Sosionomi (AMK), Turku, S22
- Opintojakso
- TH00CA89
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
KOSKEE PSOSTS22-RYHMÄN OPISKELIJOITA, JOTKA OVAT SAANEET HYVÄKSILUETTUA ASIAKASTYÖN HARJOITTELUN!
Syksyn avaus 13.9.2023 kello 12.00-15.00 ja harjoittelun info / KOKO RYHMÄ YHDESSÄ
Tutustu ennakkoon Messin Asiakastyön harjoitteluohjeeseen ennen tapaamista ja kirjaudu Sun Harkka- harjoitteluohjelmaan.
- ke 22.11.2023 klo 14.00 -16.00 harjoittelun väliohjaus omissa tuutor-ryhmissä oman opettajan johdolla.
- pe 15.12. klo 9.00- 11.00 Kampuksella harjoittelun loppupalaute omissa tuutor-ryhmissä ja lukukauden päätös KOKO RYHMÄ klo 11-12 ja tämän jälkeen yhteinen lounas halukkaille.
KEVÄT 2024
3.5. 8.00-9.30 Harjoittelun väliohjaus Zoom
30.5. 14.00-16.00 Harjoittelun loppupalaute, lähitapaaminen (verkko-osallistuminen mahdollista, jos harjoittelupaikka on muualla kuin Turussa)
Lisäksi oman opettajatuutorin kanssa sovitaan henkilökohtainen ohjauskeskusteluaika.
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.