Skip to main content

Introduction to Chemical Engineering (5 cr)

Code: TE00BL95-3005

General information


Enrollment
02.07.2023 - 05.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biotechnology and Chemical Engineering
Teachers
Taina Hovinen
Emilia Suvanto
Eija Kulju
Liisa Lehtinen
Kari Haajanen
Tero Tuomarmäki
Piritta Saipa
Groups
PBIOKES23A
PBIOKES23A
PBIOKES23B
PBIOKES23B
Course
TE00BL95
No reservations found for realization TE00BL95-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisältö:
BoostCamp tapahtuma
PI-kaaviot ja niiden luonti kemianteollisuudessa
Laboratoriotyöt: turvallinen työskentely laboratoriossa ja Suunnittele ja testaa -projektin toteutus
Keskeisiä teorioita kemian tekniikasta, jossa tutustutaan tiettyihin valikoituihin ajankohtaisiin aihepiireihin: Aihepiirit 2023, Kemian prosessien peruskäsitteitä, vesi- ja jätevesitekniikka, biokaasutekniikka ja reaktorit. Myös muita aihepiirejä mahdollista toteutua toteutusvuoden mukaan.

Objective

Student recognizes the fields of industry within chemical engineering. She/he can describe typical production processes in chemical engineering (bio, materials and food technology). She/he regocnizes laboratory as operational environment and can operate safely in laboratory.

Content

- description of chemical engineering, understanding the meaning of circular economy
- familiarization to fields of chemical engineering (bio, food and materials technology)
- laboratory project
- visitors from industry

Materials

ITS materiaali
Cad kirjasto
Prosessitekniikka Pihkala

Teaching methods

Teorialuennot
Kotiläksyt
Cad harjoitteet (cad= computer aided design)
Suunnittele ja testaa -projekti tehdään ryhmissä. Se sisältää asioiden teoreettisen taustan selvitystä ja esittelyä, työn suunnittelua ja käytännön toteutuksen laboratoriossa.
Kurssilla toteutuu tee ja kokeile metodi varsinkin cad suunnittelussa sekä laboratorio työskentelyssä

Exam schedules

Tentti aikataulun mukaan esitettynä ajankohtana
PI-kaavion viimeinen palautushetki on tentin alku ITS ympäristöön.
Uusintatentit (teoria osuus) EY- tekniikan uusintapäivämäärillä EY- tekniikan ohjeistuksen mukaan

PI-kaavion viimeinen palautushetki on viimeinen palautushetki. Arviointia ei suoriteta myöhästyneille tuotoksille.
Laboratorioita ei voi uusia. Hylätty osasuoritus on suoritettava tältä osin uudelleen seuraavan kurssin mukana.
BoostCamp läsnäoloon on korvaava tehtävä annettu vuonna 2023

Pedagogic approaches and sustainable development

Turkuamk digipeda, innopeda ja CDIO pedagogiikka
BoostCampilla toteutetaan mm. situationaalista oppimiskäsitystä
Laboratoriot ja teorialuennot toteuttavat konstruktiivisen pedagogiikan lähestymiskulmasta samalla kun kokemuksellinen ja kognitiivinen oppiminen pidetään myös mukana. Pedagogiset toimintatavat huomioivat kestävän kehityksen BAT teknologian esittelemisenä.

Completion alternatives

Ei ole
Tarvittaessa oppilas esittää itse osaamisen ja ahotointi Turkuamk ohjeistuksen mukaisesti

Student workload

5 op = 135 h oppilastyötä.
PI-kaavio 1 op
Laboratoriotyöskentely 2 op
Teoriaosuus 2 op

Evaluation methods and criteria

Arviointi suoritetaan asteikolla H-5, jossa H on hylätty ja nro 5 tarkoittaa erinomaista suoritusta.
PI-kaavio H-5
Teoria H-5
Laboratorio osuus H-5
Osioiden aritmeettinen keskiarvo pyöristys sääntöjen mukaan on toteutunut kurssiarviointi

Failed (0)

Teoriatentti arvioitu H
ja tai
PI-kaavio palautettu myöhässä tai arvio palautuksesta on H
ja tai
laboratoriotyöskentely on arvioitu arvosanalla H
ja tai
pakolliseksi merkityt läsnäoloa vaativat osiot suorittamatta annetuista korvaavista tehtävistä huolimatta (esim.. BoostCamp)

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tentin arviointi pisteiden mukaan.
Läpäisyraja 40% kokonaispisteistä

PI-kaavio arvioidaan toteutuneen työn jäljen perusteella. Huomioidaan osaamisen kehittyminen.

Assessment criteria, good (3-4)

Osioiden aritmeettisen keskiarvon mukaan laskettuna, yhden huomattavasti paremmin tai huonommin suoritetun osion osuus vaikuttaa kokonaiskeskiarvoon ja arviointi voi todennäköisesti osua tälle välillä.
ks. edellinen ja seuraava kohta

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen suoritus tentissä
ja
erinomainen PI-kaavio
ja
Erinomaisesti suoritetut laboratorio tehtävät

Further information

Tunnilla.
ITS alustalla
Sähköposti
Muiden tiedotuskanavien käytöstä ei voida taata viestin ajoissa perille meno.

Go back to top of page