Business-to-Business Marketing and Sales (5 cr)
Code: 3011667-3008
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 05.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.09.2023 - 20.11.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ajoitus: 05.09.2023 - 31.10.2023
- B2B-liiketoiminnan pääpiirteet
- Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen
- Asiakaslähtöinen myyntiprosessi
- B2B-asiakkuuksien hallinta ja johtaminen
- B2B-markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen
Objective
Having completed the course, the student is able to
- identify B2B customer needs
- orient oneself with different types of CRM systems
- apply customer oriented thinking in sales processes
- gather und utilize data on customers
- create a basic customer relationship management plan
- plan and implement marketing activities for different customer groups
Content
Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen
Asiakaslähtöinen myyntiprosessi
Asiakkuuksien hallintasuunnitelma
Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen
Materials
Zimmerman, A. (2018). Business to business marketing management: A global perspective (Third edition.). Routledge. (soveltuvin osin) (tämä on kirjareflektiossa käytettävä teos)
Kurvinen, J. & Seppä, M. (2016). B2B-markkinoinnin & myynnin pelikirja: Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin. Kauppakamari. (soveltuvin osin)
Muu materiaali:
- podcastit
- blogit
- ym.
Teaching methods
- lähiopetus (luennointi, ryhmätyöskentely, parityöskentely)
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyö ja harjoitustyö sekä niiden esittely)
- harjoitustyö yritystoimeksiantona
- kirjareflektio
Exam schedules
Ei tenttiä
International connections
Yhteisöllinen oppiminen & innovaatiopedagogiikka. Opetuksessa painotetaan ja tuetaan ammattimaista työskentelyotetta.
Student workload
Kurssi koostuu luennoista ja koko kurssin kestävästä ryhmätyöstä, joka jaotellaan kurssin aikana pienempiin kokonaisuuksiin, ja yritystoimeksiantona tehtävästä pienemmästä harjoitustyöstä.
Kurssin aikana on mahdollista suorittaa arvosanaa nostava, vapaaehtoinen kirjareflektio.
Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti. Kurssilla harjoitellaan myös ammattimaista työskentelyotetta, esiintymistä ja vertaispalautteen antamista.
Kurssin lopuksi opiskelijat täyttävät oman ryhmänsä työskentelyä koskevan vertaisarvioinnin, jota opettaja voi hyödyntää arvioinneissa (=opettaja voi antaa opiskelijalle matalamman/korkeamman arvosanan, mikäli vertaisarvioinnista käy systemaattisesti ilmi opiskelijan arvosanaa nostavia/madaltavia seikkoja).
Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h opiskelijan työtä
Kurssilla on 50 % läsnäoloedellytys. Kurssia ei voi läpäistä, mikäli opiskelija osallistuu lähiopetukseen vähemmän kuin 50 %.
Further information
ITSLearning & sähköposti