Product and Service Innovation (15 cr)
Code: KH00BG77-3009
General information
- Enrollment
-
02.07.2023 - 15.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 - 15
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marita Nummi-Wikström
- Kaisa Aaltonen
- Kari Juhala
- Groups
-
PLIITS22BAPLIITS22BA
- Course
- KH00BG77
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija tutustuu tuote- ja palveluinnovoinnin keskeisiin osa-alueisiin ja kannattavan liiketoimintamallin edellytyksiin. Opiskelija ideoi asiakastarpeita, joiden pohjalta määritellään ratkaistava ongelma. Ongelmaan haetaan ratkaisuja, joita kokeillaan ja testataan. Tuotettujen prototyyppien pohjalta laaditaan tuote/palvelukuvaus, jolle laaditaan liiketoimintamalli. Työskennellessä käytetetään keskeisiä innovointimenetelmiä ja niiden innovointityökaluja.
Objective
The student can develop and exploit product and service innovations. Innovation is a product, service, way of action or a business model. The student can use innovation tools in the process.
Materials
Opintojaksoon voidaan hyödyntää mm. keskeisiä innovointimenetelmiä ja työkaluja (esim. Innotutka-työkirja, Strategyzer.com alta löytyviä työkaluja, Stanford Pitching menetelmä).
Ladattava kirja:
Innotutka-sivustolta ladattava Innotutka-työkirja https://businessclub.turkuamk.fi/innotutka/
https://www.strategyzer.com/books/testing-business-ideas-david-j-bland#order
Teaching methods
Opintojakso toteutuu BisnesAkatemiassa ja nelivetomallia soveltaen. Tiimi tutkii ja kehittää omaan liiketoimintaan sopivia liikeideoita. Tiimi osallistuu yhdessä intensiivisiin innovointitapahtumiin esim. Innotutka Foorumi-päivä yrityksille tai esim. Inno10/23h.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen tapahtuu tekemällä, tiimityöskentelyllä, innovaatiopedagogiikan, dialogin ja tutkivan oppimisen kautta.
Completion alternatives
Ei ole
Student workload
Tutkivat tehtävät yritystoiminnan osa-alueista ja kannattavasta liiketoiminnasta.
Oman liiketoimintaidean löytäminen ja sen pohjalta liiketoimintamallin
Kurssin laajuus on 5-15 op. Kukin 5op jakautuu projektityöskentelyyn (100h), tiedonhakuun ja teoriaopiskeluun mm. treenien, kirjallisuuden, artikkelien ja videoiden avulla. Opiskelija lukee ja reflektoi vähintään 2 kirjaa tai vastaavaa materiaalia (Innotutka-työkirja, artikkelit, TED Talkit, ym.) per 5 OP. Reflektio laaditaan omaan portfolioon.
Evaluation methods and criteria
Toiminnasta syntynyt evidenssi (tuote- ja palveluinnovaatiot, liiketoimintamalli), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen. Opiskelija osoittaa oppimistaan ja kerää tuotoksiaan portfolioon. Portfolio esitellään tiimin yhteisessä portfoliokatselmuksessa.
Huom! Yli yhden vuoden takaisista projekteista tehtyjä portfolioita ei arvioida!
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tekemisessä ja tuotoksissa
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on osallistunut tiimin liiketoimintaideoiden kehittämiseen ja tuntee joitain innovointimenetelmiä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut tiimin liiketoimintaideoiden kehittämiseen aktiivisesti ja on käyttänyt innovointimenetelmiä tavoitteellisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on osallistunut tiimin liiketoimintaideoiden kehittämiseen aktiivisesti ja osoittanut oivalluskykyä jolla tiimin ideoita on tuotteistettu eteenpäin. Opiskelija osaa käyttää innovointimenetelmiä tavoitteellisesti, soveltaen ja kekseliäisesti.