Skip to main content

Product and Service Innovation (15 cr)

Code: KH00BG77-3009

General information


Enrollment
02.07.2023 - 15.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 - 15
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marita Nummi-Wikström
Kaisa Aaltonen
Kari Juhala
Groups
PLIITS22BA
PLIITS22BA
Course
KH00BG77
No reservations found for realization KH00BG77-3009!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelija tutustuu tuote- ja palveluinnovoinnin keskeisiin osa-alueisiin ja kannattavan liiketoimintamallin edellytyksiin. Opiskelija ideoi asiakastarpeita, joiden pohjalta määritellään ratkaistava ongelma. Ongelmaan haetaan ratkaisuja, joita kokeillaan ja testataan. Tuotettujen prototyyppien pohjalta laaditaan tuote/palvelukuvaus, jolle laaditaan liiketoimintamalli. Työskennellessä käytetetään keskeisiä innovointimenetelmiä ja niiden innovointityökaluja.

Objective

The student can develop and exploit product and service innovations. Innovation is a product, service, way of action or a business model. The student can use innovation tools in the process.

Materials

Opintojaksoon voidaan hyödyntää mm. keskeisiä innovointimenetelmiä ja työkaluja (esim. Innotutka-työkirja, Strategyzer.com alta löytyviä työkaluja, Stanford Pitching menetelmä).

Ladattava kirja:
Innotutka-sivustolta ladattava Innotutka-työkirja https://businessclub.turkuamk.fi/innotutka/
https://www.strategyzer.com/books/testing-business-ideas-david-j-bland#order

Teaching methods

Opintojakso toteutuu BisnesAkatemiassa ja nelivetomallia soveltaen. Tiimi tutkii ja kehittää omaan liiketoimintaan sopivia liikeideoita. Tiimi osallistuu yhdessä intensiivisiin innovointitapahtumiin esim. Innotutka Foorumi-päivä yrityksille tai esim. Inno10/23h.

Pedagogic approaches and sustainable development

Oppiminen tapahtuu tekemällä, tiimityöskentelyllä, innovaatiopedagogiikan, dialogin ja tutkivan oppimisen kautta.

Completion alternatives

Ei ole

Student workload

Tutkivat tehtävät yritystoiminnan osa-alueista ja kannattavasta liiketoiminnasta.
Oman liiketoimintaidean löytäminen ja sen pohjalta liiketoimintamallin

Kurssin laajuus on 5-15 op. Kukin 5op jakautuu projektityöskentelyyn (100h), tiedonhakuun ja teoriaopiskeluun mm. treenien, kirjallisuuden, artikkelien ja videoiden avulla. Opiskelija lukee ja reflektoi vähintään 2 kirjaa tai vastaavaa materiaalia (Innotutka-työkirja, artikkelit, TED Talkit, ym.) per 5 OP. Reflektio laaditaan omaan portfolioon.

Evaluation methods and criteria

Toiminnasta syntynyt evidenssi (tuote- ja palveluinnovaatiot, liiketoimintamalli), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen. Opiskelija osoittaa oppimistaan ja kerää tuotoksiaan portfolioon. Portfolio esitellään tiimin yhteisessä portfoliokatselmuksessa.

Huom! Yli yhden vuoden takaisista projekteista tehtyjä portfolioita ei arvioida!

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tekemisessä ja tuotoksissa

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on osallistunut tiimin liiketoimintaideoiden kehittämiseen ja tuntee joitain innovointimenetelmiä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on osallistunut tiimin liiketoimintaideoiden kehittämiseen aktiivisesti ja on käyttänyt innovointimenetelmiä tavoitteellisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on osallistunut tiimin liiketoimintaideoiden kehittämiseen aktiivisesti ja osoittanut oivalluskykyä jolla tiimin ideoita on tuotteistettu eteenpäin. Opiskelija osaa käyttää innovointimenetelmiä tavoitteellisesti, soveltaen ja kekseliäisesti.

Go back to top of page