Siirry suoraan sisältöön

Digital Marketing Basics (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3041249-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 07.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 13.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Saara Tikkanen

Ryhmät

  • PMMWES22
    Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
  • 04.09.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 11.09.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 18.09.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 25.09.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 02.10.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 09.10.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 23.10.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 30.10.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019
  • 06.11.2023 09:00 - 12:00, Digital Marketing Basics 3041249-3019

Tavoitteet

The student is able to
- Recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- Explain how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- Name the core terminology and indicators of web marketing
- Plan actions to increase visitor traffic and engagement
- Apply the basics of web analytics

Sisältö

- Features and capabilities of a well-working website
- Visibility of a webpage, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for website optimization

Oppimateriaalit

Luentomateriaali ja muu ITSissä jaettava materiaali (esim. podcastit, videot, blogit jne.)

Opetusmenetelmät

- lähiopetus (luennointi, ryhmätyöskentely, parityöskentely, tentti)
- itsenäinen teorian opiskelu ja tiedonhaku
- yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (ryhmätyö ja sen esittely)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla pidetään ITSissä suoritettava tentti. Ajankohta kerrotaan myöhemmin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteisöllinen oppiminen & innovaatiopedagogiikka.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi koostuu ennakkotehtävästä (katso ohjeet alla), luennoista, ITS-tentistä ja ryhmätöistä.

Teoriaa opiskellaan luento-osuuksilla sekä itsenäisesti. Kurssilla harjoitellaan myös esiintymistä ja vertaispalautteen antamista.

Kurssin lopuksi opiskelijat täyttävät oman ryhmänsä työskentelyä koskevan vertaispalautteen, jota opettaja voi hyödyntää arvioinneissa (=opettaja voi antaa opiskelijalle matalamman/korkeamman arvosanan, mikäli vertaispalautteesta käy systemaattisesti ilmi opiskelijan arvosanaa nostavia/madaltavia seikkoja).

Opintojakson laajuus: 5 op = n. 135 h opiskelijan työtä

Kurssilla on 50 % läsnäoloedellytys. Kurssia ei voi läpäistä, mikäli opiskelija osallistuu lähiopetukseen vähemmän kuin 50 %.

ENNAKKOTEHTÄVÄ: Koosta 20 digimarkkinointitermin lista, jossa esität termien englanninkieliset nimet ja lyhenteet sekä suomenkieliset kuvaukset. Palauta lista (esim. docx tai pdf) ITSLearningiin ennen kurssin ensimmäistä kertaa (4.9.2023).

Esim. Call to Action (CTA) = toimintakehote, joka ohjaa käyttäjää klikkaamaan mainosta tai sisältöä siirtyäkseen eteenpäin (esim. “Lue lisää” tai “Osta nyt”)

Sisällön jaksotus

The teaching will be provided in either Finnish or English, depending on the study language of participating students.

Ajoitus. 4.9.-6.11.2023

Kurssilla käsitellään seuraavia teemoja:

- Johdatus digitaaliseen markkinointiin (mm. käsitteet, rooli markkinoinnissa ja liiketoiminnassa)
- Sisältömarkkinointi ja asiakaspolku
- Verkkosivuston/verkkokaupan merkitys markkinoinnissa
- Verkkosivuston suunnitteluperiaatteet (mm. SEO, mobile-first, UX/UI, saavutettavuus)
- Sosiaalisen median mahdollisuudet ja vaikuttajamarkkinointi
- Digitaalinen mainonta (mm. SEA & some-mainonta)
- Google Analytics 4 -perusteet

Viestintäkanava ja lisätietoja

ITSLearning ja sähköposti

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet:
- Ennakkotehtävä (hyv/hyl)
- Digitaalisen markkinoinnin strategia -ryhmätyö (raportti ja presentaatio) 60 % (0-5)
- SEO-ryhmätyö 30 % (0-5)
- Tentti 10 % (0-5)
- Aktiivisuus (läsnäolo% ja aktiivisuus opetus- ja presentaatiotilanteissa)
- Itse- ja vertaisarviointi (hyväksytty/puuttuu)

Kurssin aikana voi ansaita aktiivisuuspisteitä seuraavilla tavoilla:
- läsnäolo (väh. 50 %)
- yleinen aktiivisuus luennoilla ja presentaatiokerroilla

Kurssilla on 50 % läsnäoloedellytys. Kurssia ei voi läpäistä, mikäli opiskelija osallistuu lähiopetukseen vähemmän kuin 50 %.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija osallistuu lähiopetukseen alle 50 %, eikä osallistu ryhmätyöihin tai tenttiin, palauta vertaisarviointia tai ennakkotehtävää, opintojakson suoritus on hylätty. Vapaamatkustaminen ryhmätöissä johtaa kurssin hylkäämiseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija noudattaa ohjeita, mutta ei tuota itsenäisiä ratkaisuja. Ryhmäraportit vastaavat AI:n tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Opiskelija ei osallistu ryhmätöihin tai niiden esittämiseen aktiivisesti, ja hänen ammattimainen työskentelyotteensa on heikko. Ryhmäraporttien kielellinen laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat tyydyttävällä tasolla. Arvioinnin kohteena oleva tehtävä/olevat tehtävät on palautettu myöhässä.

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen noin 50-60 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii hyvin itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää opiskelussa alan tietotaitoa. Ryhmätöissä on huomattavan paljon omaa pohdintaa ja oivalluksia, ja tuotoksissa käytetyt lähteet on osattu tuoda läpinäkyvästi esiin.

Ryhmätyöt ovat selkeästi tavoitteellisia ja innovatiivisia. Tietoperusta on perusteltua ja sitä on osattu soveltaa aiheeseen soveltuvasti. Johtopäätökset on osattu esittää loogisesti ja selkeästi, ja palautettavien tuotosten jälki on viimeisteltyä. Ryhmäraporttien kieli on hyvää. Opiskelijan esiintymistaidot ovat hyvät tai hän osoittaa aitoa kiinnostusta kehittää esiintymistaitojaan.

Opiskelija on aktiivinen opetustilanteissa sekä ryhmätyöskentelyssä ja on läsnä lähiopetuksessa vähintään 75 %.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija toimii erinomaisesti itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää ja soveltaa opiskelussa alan tietotaitoa. Ryhmäraporteissa on erittäin paljon omaa pohdintaa ja oivalluksia, ja tuotoksissa käytetyt lähteet on osattu tuoda läpinäkyvästi esiin.

Ryhmätyöt ovat selkeästi tavoitteellisia, innovativisia ja jo sellaisenaan suoraan hyödynnettävissä tosielämän tarpeisiin. Tietoperustaa on osattu käyttää monipuolisesti ja lähteet on valittu kriittisesti. Tuotosten johtopäätökset on osattu pohjata tietoperustaan, asiat on esitetty loogisesti ja pohdinta sisältää aidosti ryhmän/opiskelijan omia näkemyksiä, ja työn jälki on viimeisteltyä. Ryhmätöiden esittäminen on inspiroivaa ja innovatiivista, ja esittämisestä huokuu uskallus heittäytyä. Ryhmätyöskentely on hoidettu ammattimaisella työskentelyotteella ja ryhmän omia pelisääntöjä on noudatettu.

Opiskelija on huomattavan aktiivinen opetus- ja presentaatiotilanteissa sekä ryhmätyöskentelyssä ja on läsnä lähiopetuksessa n. 100 %.

Ryhmäraporttien kielellinen laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla.