Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CL45-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

2 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen

Ryhmät

  • PLIITS21mar
    PLIITS21mar
  • PMYYNS21
    Myyntityö S21

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda ja ylläpitää yhteyksiä yrityksiin
- myydä omaa osaamistaan
- suunnitella, toteuttaa ja raportoida kehittämisprojektin

Sisältö

Kehittämisprojektin ja projektitiimin suunnittelu.
Projektityön toteutus, seuranta ja raportointi.

Oppimateriaalit

Treenien ja kirjareflektioiden lähteet.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja oppiminen kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.

Sisällön jaksotus

Kehittämisprojektien vetäminen tai projekteihin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja projektin suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus sekä loppuraportointi.

Opiskelijalla on valmiudet projektimaiseen työskentelyyn yhdessä asiakkaan kanssa ja hän osaa tavoitteellisesti suunnitella ja toteuttaa projekteja. Opiskelija tutustuu projektihallinnan työkaluihin ja osaa käyttää jotain näistä.

Opiskelija osaa myyntiprosessin vaiheet, aikataulutuksen sekä kommunikaation sekä oman tiimin että asiakkaan suuntaan. Opiskelija osaa kuunnella asiakasta ja toimia asiakaslähtöisesti. Asiakaspalaute ohjaa toimintaa.
Englanniksi

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.

Hylätty (0)

Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• toimia osana projektitiimiä
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida kehittämisprojektin
• käyttää eri projektityökaluja
• arvioida projektissa omaa tekemistään.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyvä (3 - 4), opiskelija osaa
• edellä mainitut asiat (arvosana 1-2) sekä
• arvioida projektin mahdollisia riskejä
• soveltaa yhtä tai useampia projektityökaluja ammattimaisesti kehittämisprojekteissa
• hallita viestinnän ja kommunikoinnin projektiryhmän ja toimeksiantajan välillä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
• hallitsee edellä mainitut asiat arvosana 1-4) sekä
• saavuttaa kehittämisprojektissa korkean asiakastyytyväisyyden
• osaa toimia paineen alla vaativissa tilanteissa
• osaa tavoitteellisesti vetää tiimiä tai toimia osana sitä ottaen siinä tärkeän ja dialogisen roolin.