Skip to main content

Motor learning and motor development (4 cr)

Code: TH00CL21-3002

General information


Enrollment

22.05.2023 - 03.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

4 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Health and Well-being

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

25 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Physiotherapy

Teachers

  • Iida Laine

Groups

  • PFYSIS23B
  • PFYSIS23A
  • 29.08.2023 10:00 - 12:00, Orientaatio opintojaksolle, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 01.09.2023 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen & motorinen kontrolli, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 05.09.2023 08:00 - 10:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: vauvaikä, lapset ja nuoret, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 08.09.2023 08:00 - 10:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: työikäiset ja ikääntyneet, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 11.09.2023 08:00 - 10:00, Ihmisen oppiminen tukeminen, yksilö-ympäristö-tehtävä & ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 11.09.2023 12:00 - 14:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 13.09.2023 14:00 - 16:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 15.09.2023 08:00 - 10:00, Motorinen oppiminen fysioterapiassa, mallintaminen ja feedback, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 18.09.2023 08:00 - 10:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 21.09.2023 10:00 - 12:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 25.09.2023 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen, Harjoittelun suunnittelun seitsemän valintaa, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 26.09.2023 10:00 - 14:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 05.10.2023 10:00 - 12:00, Motorisen oppimisen teorioiden yhteenveto & kertaus, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 06.10.2023 10:00 - 12:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 24.10.2023 08:00 - 10:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 26.10.2023 08:00 - 10:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 07.11.2023 08:00 - 10:00, Varsinainen tentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 09.11.2023 10:00 - 12:00, Yhteenveto ja palautetunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 27.11.2023 12:00 - 15:00, 1. uusintatentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
  • 15.12.2023 09:00 - 12:00, 2. uusintatentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002

Objective

The student is able to
• describe different forms of learning and factors affecting on learning,
• explain basic concepts of constructive learning theory, motor learning and control,
• explain methods of the physiotherapeutic instruction and use them in promoting motor learning,
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• utilize different environments when planning and implementing physiotherapeutic instruction.

Content

The basic principles and features of motor development


Perception of man, learning as a concept, different learning theories, different learners at different ages, motor control, learning motor skills and instructing learning ( visual, verbal, cognitive and manual instruction), different learning environments (digitalization) and utilizing technology in physiotherapeutic guidance.

Evaluation scale

H-5