Motor learning and motor development (4 cr)
Code: TH00CL21-3002
General information
Enrollment
22.05.2023 - 03.09.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
4 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
25 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Iida Laine
Groups
-
PFYSIS23B
-
PFYSIS23A
- 29.08.2023 10:00 - 12:00, Orientaatio opintojaksolle, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 01.09.2023 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen & motorinen kontrolli, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 05.09.2023 08:00 - 10:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: vauvaikä, lapset ja nuoret, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 08.09.2023 08:00 - 10:00, Motorisen kehityksen näkökulmaa: työikäiset ja ikääntyneet, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 11.09.2023 08:00 - 10:00, Ihmisen oppiminen tukeminen, yksilö-ympäristö-tehtävä & ryhmätyöskentely, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 11.09.2023 12:00 - 14:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 13.09.2023 14:00 - 16:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 15.09.2023 08:00 - 10:00, Motorinen oppiminen fysioterapiassa, mallintaminen ja feedback, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 18.09.2023 08:00 - 10:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 21.09.2023 10:00 - 12:00, Ohjaaminen fysioterapiassa (käytäntö), Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 25.09.2023 12:00 - 14:00, Motorisen oppimisen tukeminen, Harjoittelun suunnittelun seitsemän valintaa, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 26.09.2023 10:00 - 14:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 05.10.2023 10:00 - 12:00, Motorisen oppimisen teorioiden yhteenveto & kertaus, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 06.10.2023 10:00 - 12:00, Itsenäinen opiskelu, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 24.10.2023 08:00 - 10:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 26.10.2023 08:00 - 10:00, Motorisen taidon videoiden purkutunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 07.11.2023 08:00 - 10:00, Varsinainen tentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 09.11.2023 10:00 - 12:00, Yhteenveto ja palautetunti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 27.11.2023 12:00 - 15:00, 1. uusintatentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
- 15.12.2023 09:00 - 12:00, 2. uusintatentti, Motorinen oppiminen ja motorinen kehitys eri ikäkausina TH00CL21-3002
Objective
The student is able to
• describe different forms of learning and factors affecting on learning,
• explain basic concepts of constructive learning theory, motor learning and control,
• explain methods of the physiotherapeutic instruction and use them in promoting motor learning,
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• utilize different environments when planning and implementing physiotherapeutic instruction.
Content
The basic principles and features of motor development
Perception of man, learning as a concept, different learning theories, different learners at different ages, motor control, learning motor skills and instructing learning ( visual, verbal, cognitive and manual instruction), different learning environments (digitalization) and utilizing technology in physiotherapeutic guidance.
Evaluation scale
H-5