Interviewing and interaction skills in physiotherapy (2 cr)
Code: TH00CL22-3002
General information
- Enrollment
-
22.05.2023 - 03.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Iida Laine
- Course
- TH00CL22
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Sisällöt on tarkemmin kuvattu Itslearningissa
Vko 45
2h A&B: Opintojakson orientaatio
Vko 46
4h A&B erikseen: Haastattelu tutkimisen välineenä fysioterapiassa
Vko 47
4h A&B erikseen: Extended reality - harjoitteet VR-laseilla
Vko 48
4h A&B erikseen: Kohtaaminen fysioterapiassa: keskustelu motivoivasta haastattelusta & pienryhmätyöskentely tunnilla
Vko 49
4h A&B erikseen: Vuorovaikutus osio jatkuu
Vko 50
4h A&B erikseen: Haastattelutehtävän purku & opintojakson yhteenveto
Objective
The student is able to
• choose and use case-specific and client oriented interaction methods in every stage of physiotherapy process and in multiprofessional situations
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• regocnice ethical situations and ways to act ethically in various physiotherapysituations
Content
Facing the client, client-centered interaction, support for client’s internal motivation in every stage of therapyprocess. Physiotherapeutic interview, ethical principles and their use in physiotherapy
Materials
Vänskä K., Laitinen-Väänänen S., Kettunen T., Mäkelä J. 2011. Onnistuuko Ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita Prima. Helsinki.
Tynjälä P. 2002. Oppiminen tiedon rakentamisena. Konstruktivistisen oppimiskäsityksen perusteita. S.72-97.
Sekä Itslearningissa ilmoitettu materiaali
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu, lähi- ja verkko-opiskelu
Exam schedules
Ei tenttiä.
International connections
Lähiopetus: Keskusteleva luento, pari- ja pienryhmätyöskentely
Lähiopetustunneilla tulee olla läsnä.
Verkko-opetus: ITS-materiaali ja opiskeltavaan sisältöön orientoivia tehtäviä.
Vertaisoppiminen: Ryhmätehtäviä lähiopetustunneilla ja itsenäisenä opiskeluna.
Completion alternatives
Ei ole
Student workload
2 op = 54h opiskelijan työtä
Oppimistehtävät ovat kuvattu tarkemmin Itslearningissa
Arvosanan eli suoritusmerkinnän saa kun kaikki suoritukset ovat hyväksytysti suoritetut.
Suoritukset:
- Ennakkotehtävät tunneille (kts. Itslaerning): hyväksytty / hylätty.
- Motivoiva keskustelu -oppiportin kurssi: hyväksytty / hylätty.
- Hyviä kohtaamisia terveydenhuollossa -oppiportin kurssi: hyväksytty / hylätty.
- Haastavat vuorovaikutustilanteet -oppiportin kurssi: hyväksytty / hylätty.
- WHODAS-haastattelu loamkkeen täyttäminen sekä haastattelun toteuttaminen: hyväksytty / hylätty
- Itsiin palautetut itsenäiset ja ryhmätehtävät: hyväksytty / hylätty.
- Tehtävien myöhässä lähettäminen saattaa vaikuttaa laskevasti opintojakson arvosanaan
- Opintojakson tunneille osallistuminen sekä niillä työskentely
Hylätty = täydennettävä
Qualifications
No preceding knowledge
Further information
Läsnäolo:
Kaikilla opintojaksojen lähiunneilla ollaan pääsääntöisesti aina läsnä. Sairauden tai muun pakottavan syyn takia tapahtuvista poissaoloista ilmoitetaan mahdollisuuksien mukaan etukäteen opintojakson opettajalle. Opiskelijan vastuulla on selvittää poissaolon aikana väliin jääneet tehtävät ja materiaalit. Mahdollisista korvaavuuksista on sovittava opintojakson osiosta vastaavan opettajan kanssa. Hyväksytyn suorituksen kannalta korvattuja poissaoloja voi olla korkeintaan 20% opintojakson käytännön tunneista.
Kaikista poissaoloista tehdään aina osaamisen näyttö/korvaava tehtävä, ohjeet Itslearningissa
Opettaja ei lähtökohtaisesti järjestä lähitunneille etäyhteyttä.