Siirry suoraan sisältöön

Lasten- ja nuortenkirjastotyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CO83-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 03.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

6 - 12

Koulutus

  • Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus

Opettaja

  • Pauliina Isomäki

Ryhmät

  • MKITIS21
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
  • 23.11.2023 09:00 - 12:00, Lasten- ja nuortenkirjastotyö KH00CO83-3001
  • 23.11.2023 13:00 - 16:00, Lasten- ja nuortenkirjastotyö KH00CO83-3001
  • 08.12.2023 13:00 - 16:00, Lasten- ja nuortenkirjastotyö KH00CO83-3001

Tavoitteet

Lasten ja nuorten aineistojen tuntemus
Elävän satutunnin menetelmät
Lasten ja nuorten tavoittaminen

Oppimateriaalit

Vapaavalintainen lasten ja/tai nuorten kirjallisuus
Korolainen, T. t. 2001. Kirjaseikkailu: Lasten- ja nuortenkirjallisuuden opas. Helsinki: Tammi.
Materiaalit Itslearningissa

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, työpaja

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tekemällä oppiminen, yhteistoiminnallinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

yhteensä 135 h
Aineistojen tuntemus 40 h (40%): luetaan ja vinkataan kirjallisuutta ja muita aineistoja, tästä ennakkotehtävä
Lasten ja nuorten tavoittaminen 27 h (20%): suunnitellaan lasten tai nuorten kirjastokäynti
Elävän satutunnin menetelmät 54 h (40%): tutustutaan mm. nukketeatterin menetelmiin ja nukenrakennukseen

Sisällön jaksotus

Lasten ja nuorten aineistojen tuntemus
Elävän satutunnin menetelmät
Lasten ja nuorten tavoittaminen

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aineistojen tuntemus 40%
Lasten ja nuorten tavoittaminen 20%
Elävän satutunnin menetelmät 40%

Arvioinnissa kerätään eri tehtävistä pisteitä.
Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti = arvosana 5.

Hylätty (0)

Opiskelija on suorittanut alle puolet opintojakson tehtävistä.