Skip to main content

Innovation Management (5 cr)

Code: 3191040-3008

General information


Enrollment
01.05.2023 - 27.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.08.2023 - 30.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Markku Lindell
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Size: 3 . Open UAS : 3.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group
Course
3191040
No reservations found for realization 3191040-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson ennakkotehtävä on ladattavissa oppimisalustalta (itsLearning) 15.8.2023. Ennakkotehtävä palautetaan oppimisalustalle ennen ensimmäistä lähipäivää.

Lähipäivät:
torstaina 31.8.2023, klo 9.00-16.15
perjantaina 3.11.2023, klo 9.00-16.15
Kts tarkemmat tiedot https://lukkari.turkuamk.fi

Sisältö:
Innovaatioiden yhteiskunnallinen merkitys "big picture" ja makrotalous.
Innovaatioiden s-käyrä. Innovaatiotyypit, -mallit, -prosessit ja niihin vaikuttavat organisaatiokulttuurit. Innovaatioiden mahdollistajat, uudet teknologiat ja trendit. Avoimet ja suljetut innovaatioympäristöt. Startup kulttuuri.
Tuotekehitystoiminta, projektitoiminta, portfoliohallinta, innovaatioiden linkitys organisaation strategiaan.

Objective

This course aims to provide an overview of the new product/service development process starting in front-end innovation and ending in the release phase. It will give the students a deep understanding in how a service or product is conceptualized and finally launched to the market.
After completing the course the student
•understands the new product or service development process and the role of different kind of innovations to business development
•knows the different innovation models and their specific features
•is able to use the different models for business development and concept/new product and service creation
•is able to understand the linkages between the company strategy, leadership and effective innovation management
•is able to create working environments and cultures that inspire people for innovation development
•understands the importance of successful adoption of diffusion of innovations

Content

•elements of new product development/innovation process
•adoption and diffusion of innovations
•recent innovation models
•sustainability of innovations, measuring innovation success
•innovation in different contexts (low-tech, high-tech and service industries)

Materials

* Paul Trott (2021), Innovation Management and New Product Development, 7th edition, Hoboken : Pearson.
* Ries, Eric (kirjoittaja); Rautanen, Anu, (kääntäjä) ; Markula, Jussi, (kääntäjä), 2016. Lean startup : kokeilukulttuurin käsikirja : kuinka jatkuvan innovoinnin avulla luodaan merkittävästi onnistuneempaa liiketoimintaa, LavasDesign Oy
* Langdon Morris (2011), The Innovation Master Plan - the CEOs guide to innovation, www.innovationlabs.com, erityisesti Chapters 1, 4, 5 ja 6.
* Pentti Sydänmaanlakka (2009), Jatkuva uudistuminen - Luovuuden ja innovatiivisuuden johtaminen, Talentum Media Oy
* Everett M. Rogers, Diffusion of Innovations, (1962-) Fifth Edition 2003.
Lisäksi oppimisalustalla ja lähipäivissä annettava kirjallisuus, artikkelimateriaalit ja julkaisut.

Teaching methods

Lähiopetusta sekä yksilökohtaisia oppimistehtäviä, ryhmätehtävä, vertaisarviointia. Suullista, kirjallista ja visuaalista raportointia. Itsearviointia.

International connections

Opintojaksolla käytetään konstruktivistista oppimista, jossa uusia opittuja teorioita ja käytäntöjä sovelletaan yksilön aiempaan tietoon ja kokemukseen. Luennoilla käsitellään nykyaikaista innovaatiotoimintaa, sen teorioita, malleja ja niiden soveltamista organisaatioissa. Lähiopetus pyrkii olemaan keskustelevaa ja opiskelijoita osallistavaa. Opiskelijat soveltavat omia ammatillisia kokemuksiaan ja uuden oppimistaan opintojaksolla annettavien erilaisten tehtävien ongelmien ratkaisemiseksi.

Student workload

Lähiopetusta 2x 8 h, Oppimistehtäviä 47 h, ryhmä-/projektitehtävä 70 h, yhteensä 133 h.
Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä.

Further information

Oppimisalusta ja viestintäkanava on itsLearning.
Tarjotaan YAMK-avoimeen 3 opiskelupaikkaa.

Go back to top of page