Siirry suoraan sisältöön

Copywriting eri medioihin (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081329-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

17.05.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Johanna Vaaherkumpu

Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät

  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
  • 23.11.2023 09:00 - 14:00, Copywriting eri medioihin 2081329-3006
  • 28.11.2023 09:00 - 14:00, Copywriting eri medioihin 2081329-3006
  • 29.11.2023 09:00 - 14:00, Copywriting eri medioihin 2081329-3006
  • 30.11.2023 09:00 - 14:00, Copywriting eri medioihin 2081329-3006
  • 12.12.2023 10:00 - 12:00, Töiden esittely, Copywriting eri medioihin 2081329-3006

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja lmiöitä
- vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
- tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.  Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja. 

Oppimateriaalit

Opettajan ohjeistama.

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut

Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.
Mahdollinen yhteistyö AD-opiskelijoiden kanssa tarvittaessa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedagogiikan menetelmät.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu. Kielen joustavuus eri medioissa.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.

Sisällön jaksotus

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:

• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville

Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä..
Opiskelija tekee yhteistyötä teatteri-ilmaisuohjaajaopiskelijoiden kanssa. Hän laatii eri tekstityyppejä, some-suunnitelman ja mahdollisuuksien mukaan myös visuaalista viestintää teatteriohjaustyölle.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Tiina Vesalainen:
ma 25.9. klo 13-16

ke 27.9. klo 9-12

ma 2.10. klo 13-16

ke 4.10 klo 9-15

ke 11.10. klo 9-12

ti 24.10. klo 9-12

pe 27.10. klo 9-15

ti 31.10 klo 9-12
Johanna Vaaherkumpu:

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi opintojakson tehtävien avulla, ei tenttiä.