Skip to main content

Implementation and reporting of the development project (25 cr)

Code: KU00CH92-3002

General information


Enrollment
28.08.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.01.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
25 cr
Local portion
20 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Contemporary Contexts of Arts
Teachers
Ilona Tanskanen
Teacher in charge
Ilona Tanskanen
Course
KU00CH92
No reservations found for realization KU00CH92-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opinnäytetyönä toteutetaan opiskelijan omaan työhön ja/tai verkostoihin liittyvä tutkimus- ja/tai kehittämishanke tai toimeksianto. Opiskelijan osaamisesta, verkostoista ja tilanteesta riippuen kehittäminen voi tarkoittaa esimerkiksi teoksen, intervention, toiminta- tai palvelukonseptin kehittämistä tai jo olemassa olevan toiminnan kehittämistä valitulla osa-alueella. Opinnäytetyönä toteutettava hanke rakentuu määriteltyjen tavoitteiden mukaisesta tutkimus- ja/tai kehittämistoiminnasta, työprosessin ja sen tulosten dokumentoinnista ja tutkimisesta sekä työskentelyn ja tulosten raportoinnista ja julkistamisesta.
Opinnäytetyön valmistelu käynnistyy heti opintojen alussa, ja opinnäytetyön tekeminen läpäisee koko opintoajan. Ensimmäisellä lukukaudella kehittämis- ja/tai tutkimushankkeen suunnittelua ja valmistelua edistetään Kehittämistyön menetelmät ja suunnittelu -opintojaksolla ja siihen sisältyvällä Tiedonhankinnan kurssilla. Kehittämishankkeen toteutus ja raportointi -opintojakso on suoraa jatkumoa sille ja pitää sisällään opinnäytetyön toteutuksen, tulosten dokumentoinnin, tutkivan ja kehittävän tarkastelun ja arvioinnin, raportoinnin ja julkistamisen.

Opinnäytetyön osana kirjoitetaan ammattialaan perehtyneisyyttä osoittava kypsyysnäyte.Mikäli aiemmissa opinnoissa ei ole osoitettu julkishallinnon henkilöstöltä vaadittavaa koulusivistyskielen, suomen tai ruotsin, erinomaista taitoa, kypsyysnäyte toimii myös em kielitaidon kokeena.

Opinnäytetyön tekemistä ohjataan kontaktijaksoilla seuraavasti:
9.1.2024 klo 9 - 17 Opinnäytetyönä toteuttavien tutkimus- ja/tai kehittämishankkeiden suunnitelmien esittelyt (ONT-suunnitelmien) (kampuksella)
6.2.2024 klo 13 - 17 Menetelmät I. Oman tutkimusaineiston hankinta. Kyselyn ja haastattelun laatiminen (Zoomissa)
5.3.2024 klo 13 - 17 Tutkiva kirjoittaminen. Tekstityö ja tunteet, kirjoittamisen strategiat & ont-raportin rakennevaihtoehtoja (kampuksella)
9.4.2024 klo 13 - 17 Tutkiva kirjoittaminen. Opinnäytetyöraportin kirjoittamisen käytänteet ml. lähteiden käyttö ja merkintä (Zoomissa)
7.5.2023 klo 13 - 17 Menetelmät II. Aineiston analyysi (kampuksella)
3.6.2024 klo 13 - 17 Valmistumassa olevien ont-esittelyt ja ajankohtaiset kysymykset (kampuksella)
9.9.2024 klo 13 - 17 ONT-prosessin kulku syyslukukaudella, tilannekatsaus ja ajankohtaiset kysymykset (Zoomissa)
21.10.2024 klo 13 - 17 Tutkivan kirjoittamisen klinikka (Zoomissa)
4.12.2024 klo 9 - 17 Opinnäytetyöseminaari (hybridisti)

Lisäksi on tarjolla pienryhmäohjausta helmi-maaliskuun taitteessa sekä henkilökohtaista ohjausta vuodessa valmistuville huhtikuussa ja puolessatoista vuodessa valmistuville syyskuussa.

Objective

After completing this course, the students will be able to
• critically evaluate and apply research knowledge
• use the chosen methods to analyse ja solve problems in working life
• work independently as an expert in demanding contexts in which he/she is managing his/her own and possibly also the others’ work in a target-oriented way
• communicate and network in his/her own field and in international environment
• take into account communal and ethical perspectives of his/her professional field

Content

An essential part of Master-level studies is a thesis of 30 credits. The thesis process starts immediately at the beginning of the studies, and it continues through the entire cycle of studies.

The thesis is implemented as a development project with a research-based approach and a close connection to practical work. The student carries out his/her development work at his/her workplace, in RDI projects of the Turku University of Applied Sciences, in working life connections or in a manner agreed with the supervisor. The thesis is based on commission, if possible. It is preferable that the thesis is based on an assignment.

The thesis relies on in-depth information and data gathering and analysis, and the development process utilizes relevant research methods following principles of good scientific practice. The thesis includes documenting and reporting on development activities. The student will become familiar with the methodological skills necessary for development and reporting in the course on research and development methods.

In Master’s programmes in Culture and Arts, the thesis is divided in two parts:
- A 5 credits course Development work methods and design (1st semester), and
- Implementation and reporting of the development project, 25 credits (2nd ja 3rd semester).

Implementation and reporting of the development project (25 ECTS) includes the following steps:
• Presenting the thesis plan and finalizing it making use of feedback
• Thesis agreement
• Implementation, related research activities and documentation of the work in accordance with industry practice and in a meaningful way for the thesis
• Participation in group supervision sessions (“thesis learning café”) and individual guidance of the thesis
• Presentation of the results after completion of the thesis and downloading the thesis in Theseus database
• Maturity test: The student must write a maturity examination in the field of the thesis. This demonstrates awareness with the subject and the linguistic competence. If the (excellent) competence of the school education language has already been assessed in previous studies, the maturity test will only serve as a test the professional expertise. The maturity test is evaluated on a scale approved/ failed.
• Ensuring that there is no plagiarism in the thesis and (self)evaluation of the thesis

Materials

Opiskelijan oman kehittämishankkeen kannalta relevantti tutkimuksellinen ja ammatillinen aineisto sekä verkko-oppimisympäristössä oleva aineisto.

Teaching methods

Tutkimuksellinen kehittämishanke, ryhmä- ja yksilöohjaukseen osallistuminen. Opinnäytetyö-kehittämishanke on mahdollista tehdä moniammatillisena työparina, kahden opiskelijan yhteistyönä. Tällöin menettelytavoista ja työtavoista sovitaan tarkoin niin, että kummankin tekijän osuus on arvioitavissa.

Työskentelyn osat:
• Tutkimus- ja kehittämishankkeen valmistelu, toteuttaminen, dokumentointi ja raportointi
• Oman kehittämishankkeen esittely, palautteen saaminen ja palautteen antaminen toisten töistä prosessin eri vaiheissa
• Ryhmäohjaukseen ja yksilöohjaukseen osallistuminen
• Kypsyysnäytteen kirjoittaminen valmista kehittämishanketta tarkastellen

International connections

Opiskelija etenee työssä itsenäisesti ja vastuullisesti,ohjaajansa sek muun ohjauksen tuella. Opinnäytetyö on mahdollista tehdä myös yhdessä työparin kanssa. Taide uusissa konteksteissa -opintojaksojen sisältöjä sekä lähestymistapoja hyödynnetään ja sovelletaan opinnäytetyössä. Tarvittaessa ja eriksen sovittavalla tavalla on mahdollista saada varsinaisen ohjaajien lisäksi muiden Turun AMK:n kouluttajien antamaa mentorointia. Opinnäytetyöprosessiin sisältyy vertaispalautteen antamista ja saamista. Työelämän yhteistyökumppanit osallistuvat opinnäytetöiden prosessiin kunkin opinnäytetyön edellyttämällä tai mahdollistamalla tavalla.

Opintojaksoon sisältyvää ohjausta ja opetusta voidaan järjestää tarvittaessa yhdessä muiden kulttuurialan Master School -koulutusten kanssa.

Student workload

Kehittämishankkeen laajuus on 25 opintopistettä eli työmäärä (n. 670 tuntia) vastaa lähes 17 viikon kokopäiväistä työskentelyä. Työskentely sisältää seuraavat vaiheet ja tehtävät:
• Tutkimus- ja/tai kehittämishankesuunnitelman valmisteltu, esittely sekä viimeistely
• Tutkimus- ja/tai kehittämishankkeen toteuttaminen, siihen liittyvä tutkimuksellinen tiedonhankinta, työskentelyn dokumentointi ja näistä raportointi
• Ryhmä- ja yksilöohjaukseen osallistuminen
• Kehittämishankkeen tulosten esittely opinnäytetyön valmistuttua (seminaarissa)
• Kypsyysnäytteen tekeminen.

Go back to top of page