CRM and Calculation of the Tenders (5 cr)
Code: 3101115-3002
General information
- Enrollment
- 02.12.2018 - 31.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 25.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Jukka Rantala
- Course
- 3101115
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Toteutuksen aikana käydään läpi asiakkuudenhallinnan (CRM) käytännön prosessien perusteet ja mikä on asiakkuudenhallinnan ohjelmistojen tietoperusta. Toteutuksen edetessä opiskelija määrittelee asiakkuudenhallinnan keskeisiä ominaisuuksia sekä prosessina että tietojärjestelmän osana.
Toteutuksen aikana laskentamenetelmät, laskentamallit ja hinnoittelu tuodaan esiin osana asiakkuudenhallintaa. Laskentaa lähestytään sekä kustannus- että markkinaperuteisesti ja toteutksen jälkeen opiskelja osaa soveltaa laskentamenetelmiä ja malleja tarjouslaskennassa ja hinnoittelussa.
Objective
In the Customer Relationship Management (CRM), successful acquisition and retention of profitable customers, integrative channel and partnership management, and analytical data management are among the most essential topics. Students can use calculation methods which are related to business to business sales and are able to do a pricing model for a product or service.
Content
- CRM
- Pricing
- Calculation models
- Calculation methods
Location and time
3.9. - 31.12.2018
Materials
Kirjallisuus ja materiaalit pääsääntöisesti sähköisenä optimassa.
Teaching methods
Case oppiminen, harjoitukset, luennot.
Exam schedules
Sovitaan toteutuksen alussa ryhmän kanssa.
Pedagogic approaches and sustainable development
mm. Case oppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Oppimistehtävät koostuvat erilaista harjoituksista ja Case aineistoista ja niiden ratkaisuista.
Evaluation methods and criteria
Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.
Failed (0)
Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, good (3-4)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, excellent (5)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.