CRM ja tarjouslaskenta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101115-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2021 - 10.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
30.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Opettajat
- Sanna Vauranoja
- Eeva Lehtinen
- Opintojakso
- 3101115
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssi alkaa syyskuussa.
Tavoitteet
Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.
Sisältö
- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät
Oppimateriaalit
Oksanen, Tommi: CRM ja muutoksen tuska : asiakkuudet haltuun, 2010 TAI
Buttle, Francis: Customer relationship management concepts and tools, 2004
Opetusmenetelmät
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti. Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä. Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.
Lisätiedot
Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.