Olio-ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 5051125-3029
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 23.09.2023
Ajoitus
11.09.2023 - 08.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
- Werner Ravyse
Vastuuopettaja
Werner Ravyse
Ryhmät
-
ICTMODgameSemMOD Game Development (International Semester)
-
PTIVIS22PGame and Interactive Technologies
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla ohjelmistotuotteen kehitystyön vaiheet ja keskeiset menetelmät
- selittää käsitteet luokkahierarkia, periytyvyys ja monimuotoisuus sekä soveltaa niitä ohjelmistokehityksessä
- keskustella rinnakkaisohjelmoinnin mahdollisuuksista
- soveltaa poikkeusrakenteita
- suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen käyttöliittymäsovelluksen.
Sisältö
- oliorakenteet
- virheiden käsittely poikkeuksilla
- säikeet
- tietokantayhteyden luominen
- ohjelmistotuotannon prosessi ja menetelmät
- UML ja kaavioiden piirtäminen
Arviointiasteikko
H-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perusteet tai vastaavat tiedot ja taidot