Siirry suoraan sisältöön

Olio-ohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5051125-3029

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 23.09.2023

Ajoitus

11.09.2023 - 08.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Degree Programme in Information and Communications Technology

Opettaja

  • Werner Ravyse

Vastuuopettaja

Werner Ravyse

Ryhmät

  • ICTMODgameSem
    MOD Game Development (International Semester)
  • PTIVIS22P
    Game and Interactive Technologies

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla ohjelmistotuotteen kehitystyön vaiheet ja keskeiset menetelmät
- selittää käsitteet luokkahierarkia, periytyvyys ja monimuotoisuus sekä soveltaa niitä ohjelmistokehityksessä
- keskustella rinnakkaisohjelmoinnin mahdollisuuksista
- soveltaa poikkeusrakenteita
- suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen käyttöliittymäsovelluksen.

Sisältö

- oliorakenteet
- virheiden käsittely poikkeuksilla
- säikeet
- tietokantayhteyden luominen
- ohjelmistotuotannon prosessi ja menetelmät
- UML ja kaavioiden piirtäminen

Arviointiasteikko

H-5

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perusteet tai vastaavat tiedot ja taidot