Purchasing and Sales in Industry (4 cr)
Code: 5091139-3007
General information
- Enrollment
-
02.08.2023 - 08.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2023 - 26.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Industrial Management Engineering
- Teachers
- Paula Kullanmäki
- Babi Lyrintzis
- Groups
-
PTUTAS22APTUTAS22A
-
PTUTAS22BPTUTAS22B
- Course
- 5091139
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
MYYNNIN OSUUS:Tuntee myyntiprosessin vaiheet ja ymmärtää niiden vaikutukset yritykseen
Ymmärtää asiakassuhteiden merkityksen ja ylläpidon B2B -kaupankäynnissä arvonluonnin näkökulmasta
osaa pitää hissipuheen
Ajoitus:
Kurssin kesto, 1.9.-26.12.2023 (yhteensä 5 lähikertaa)
Kurssin tarkempi aikataulu ja lähikertojen teemat/aiheet kuvattu kurssin Itslearning-alustalla.
HANKINNAN OSUUS:
aloitus 14.9
- Tuntee hankintaprosessin vaiheet ja ymmärtää niiden vaikutukset yrityksen toimintaan ja talouteen.- Kykenee tekemään perusteltuja make or buy sekä ulkoistus päätöksiä.- Pystyy vertailemaan ulkoistamisen vaihtoehtoja ja niiden vaikutuksia yrityksen talouteen.
- Tunnistaa ja osaa hyödyntää Incoterms toimituslausekkeita.
Objective
In this course the student will focus on the central purchasing and sales operations. The student is then able to
- define the key concepts of personal selling and purchasing
- recognize the main areas of competence in sales and purchasing
- describe the basic operations of a sales and purchasing organization
- give a sales presentation for a target group
Materials
Kaikki kurssilla käytettävä materiaali on ohjeistettu ja jaettu kurssin Itslearning-alustalla.
Teaching methods
MYYNNIN OSUUS: Opintojakso perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn. Tehtävänannot liittyvät tutkivan esseen kirjoittamiseen sekä ryhmätyönä tehtävän jonkin olemassa olevan yrityksen myyntiprosessin kuvaukseen.
Työskentely on sekä itsenäistä etätyöskentelyä että lähiopetusta, jolloin syvennytään tiettyyn aihepiirin teemaan keskustellen ja esitellään ryhmätyön tuloksia.
HANKINNAN OSUUS:
TEAMS-luennot ja lähitentti
Exam schedules
MYYNNIN OSUUS: Kurssilla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Yksittäisten oppimistehtävien (yksilö- ja ryhmätyöt) palautusten ajankohdat mainittu Itslearningissä.
Opiskelijalla ei ole mahdollisuutta korottaa kurssin lopullista arvosanaa tai yksittäisen suorituksen arvosanaa. Hylättyä arvosanaa ei voi uusia, vaan vaatii koko kurssin suorittamista seuraavana syksynä uudelleen.
HANKINNAN OSUUS:
Teams-luennot, ryhmätehtävät ja lähitentti
International connections
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisesti, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle oppimiselle sekä innovaatiokykyjen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.
Student workload
Kurssi koostuu lähikerroilla tehtävistä luennoista, oppimistehtävistä, laajasta yksilöesseestä sekä ryhmätyönä tehtävistä yrityksen myyntiprosessin/hankinnan esittelemisenä sekä vastuullisuus analyysista. Oman yrityksen myyntiprosessi esitellään muille pienryhmille.
Tarkemmat oppimistehtävien kuvaukset ja ohjeet kurssin omalla Itslearning-alustalla. Myös hankinnassa ryhmätehtäviä ja lopuksi lähitentti.
Babin osuus 1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 2 op = 54 h.
Paulan osuus 1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 2 op = 54 h.
Further information
Viestiminen opettajalle itslearning-alustan viesti toiminnan kautta.