Siirry suoraan sisältöön

Microsoft ERP (4 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BZ43-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 08.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 20.12.2023

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus

Opettaja

  • Paula Kullanmäki

Ryhmät

  • PLILOS22KULJ
    PLILOS22KULJETUKSET

Tavoitteet

Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.
Opiskelija osaa:
- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti
- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi
- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin
- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena

Sisältö

- Microsoft NAV / Business Central
- Harjoitukset
- Vierailija(t)

Oppimateriaalit

Its´Learnigissa materiaali

Opetusmenetelmät

Lähiluennot:

Paritehtävät:
Paritehtävä 1
Paritehtävä 2
Paritehtävä 3

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia suorituksia

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op
Lähiluennot:

Paritehtävät:
Paritehtävä 1
Paritehtävä 2
Paritehtävä 3

Sisällön jaksotus

Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.Opiskelija osaa:- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena

Viestintäkanava ja lisätietoja

Lähiluennoilla keskustellaan

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Paritehtävä 1:
Arvosana 0
Paritehtävä ei ole palautettu Itsiin ohjeiden mukaan oikeaan aikaan.
Jos esitystä ei ole palautettu ajallaan, esitystä ei voi myöskään esittää.
Opiskelija on palauttanut esityksen, mutta se hyvin lyhyt ja vajaa.
paritehtävä 2 ja 3
Arvosana 0
Oppimispäiväkirjaa ei ole palautettu ajallaan.
Oppimispäiväkirja on palautettu, mutta HYVIN vajaana. Esim. Oppimispäiväkirjassa on vain kuvia, mutta ei tekstiä. Tai vaan tekstiä, mutta ei kuvia.
Kuvista ei saa selvää esim. kuvakaappaukset ovat ”huonoja” ja opiskelijan yritystä (yritystunnusta) ei löydy kuvasta.
Tai teksti on ”epämääräistä” eikä lukija ymmärrä tekstiä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Paritehtävä 1
Arvosana 1-3:
Palautettu Itsiin ajallaan. Esitysaika alle 10min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys tehty kohtalaisesti ohjeiden mukaan.
Esitys pidetään sovittuna ajankohtana.
Vähäisesti omia mielipiteitä, vähäisesti omaa pohdintaa. Lähteistä kerrottiin niukasti.
Esitys oli suoraan paperista lukua.
Ei opetuksellista arvoa. Ei oppineisuutta huomattavissa.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja ja vastataan niihin asiallisesti.
Lähteet merkitty esitykseen ja materiaalin loppuun. Plagiointitarkastus on OK.
Jos esitys puuttuu, arvosana 1, kunhan esitysmateriaali on palautettu ajoissa ja teksti on asiallista eli esitys tehty ohjeiden mukaan.
Paritehtävä 2 ja 3:
Arvosana 1-3
Dokumentaation kokonaisuus ei ole looginen ja tieteellinen.
Oppineisuus jää lukijalle epäselväksi.
Omat kommentit ja parannusehdotukset puuttuvat tai ne on selitty vähäisesti.
Tehtävien prosessikuvauksissa puutteita. Välivaiheita ei ole kirjoitettu selvästi ja loogisesti vastauksessa.
Vastauksessa ei tule selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys. Kuvakaappaukset ovat kuitenkin vaillinaisia ja/tai niitä ei ole selitetty paljoakaan tekstissä.
Dokumentaation kokonaisuus ei ole looginen ja tieteellinen.
Oppineisuus jää lukijalle epäselväksi.
Omat kommentit ja parannusehdotukset puuttuvat tai ne on selitty vähäisesti.
Tehtävien prosessikuvauksissa puutteita. Välivaiheita ei ole kirjoitettu selvästi ja loogisesti vastauksessa.
Vastauksessa ei tule selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys. Kuvakaappaukset ovat kuitenkin vaillinaisia ja/tai niitä ei ole selitetty paljoakaan tekstissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Paritehtävä 1
Arvosana 4-5
Palautettu It´siin ajallaan. Esitysaika yli 12 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys ja esitysmateriaali on tehty erinomaisesti ohjeiden mukaan. Kaikkiin kohtiin on vastattu asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi. Ei suoraa paperista lukua.
Omia mielipiteitä, hyviä kommentteja ja oivalluksia.
Esitys tehty selkeästi, käyttäen omia kaavioita, prosessikaavioita ym.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja, ja vastataan niihin asiallisesti.
Plagiointitarkastus on OK.
Paritehtävä 2 ja 3

Arvosana 4-5
Oppimispäiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Oppimispäiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla esimerkeillä.
Päiväkirja on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne. Kaikki paritehtävän 2 ja 3 kysymysten vastaukset löytyvät päiväkirjasta.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä. Lähdemerkinnät paikoillaan niissä kohdissa kun käytetty toisen tekstiä oman työn apuna.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Aineistosta on osattu tehdä perusteltuja johtopäätöksiä ja kerrottu niistä yksityiskohtaisesti. Aineistossa on käytetty ammattimaisesti annettua lähdettä/lähteitä.
Päiväkirja sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Lähdeluettelo on lähteiden mukainen.
Plagiointitarkastus on OK
Opiskelijan dokumentaation kokonaisuus looginen, tieteellinen ja oppineisuus on havaittavissa.
Omat kommentit ja parannusehdotukset on selitetty perusteellisesti.
Oma oppiminen on avattu tekstissä laajasti ja perustellusti.
Tehtävien prosessikuvaukset on kirjoitettu ja kuvattu vastauksessa. Harjoituksen välivaiheet on kirjattu yksityiskohtaisesti vastauksessa.
Vastauksessa tulee selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys ja kuvat on selitetty tekstissä auki yksityiskohtaisesti.