Microsoft ERP (4 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BZ43-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 08.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 20.12.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Paula Kullanmäki
Ryhmät
-
PLILOS22KULJPLILOS22KULJETUKSET
Tavoitteet
Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.
Opiskelija osaa:
- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti
- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa
- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi
- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin
- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena
Sisältö
- Microsoft NAV / Business Central
- Harjoitukset
- Vierailija(t)
Oppimateriaalit
Its´Learnigissa materiaali
Opetusmenetelmät
Lähiluennot:
Paritehtävät:
Paritehtävä 1
Paritehtävä 2
Paritehtävä 3
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaisia suorituksia
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Lähiluennot:
Paritehtävät:
Paritehtävä 1
Paritehtävä 2
Paritehtävä 3
Sisällön jaksotus
Opiskelija syventää toiminnanohjausjärjestelmien osaamista ja keskittyy PK -yrityksissä käytössä olevaan järjestelmään – tämän logiikkaan sekä prosesseihin, joihin tutustutaan yksityiskohtaisesti käytännön harjoittelun myötä. Tavoitteena on saada hyvä yleiskuva PK -yrityksille suunnattujen toiminnanohjausjärjestelmien perusprosesseista sekä toiminnoista niin että opiskelijalla on kurssin jälkeen hyvät valmiudet hyödyntää osaamista työelämässä.Opiskelija osaa:- Hyödyntää Microsoft ERP -ohjelmistoa monipuolisesti- Tunnistaa tiedonhallinnan merkityksen liiketoiminnassa- Opiskelija pystyy kertomaan mistä liiketoimintaprosessin data tulee, mitä dataa prosessi tuottaa ja miksi- Opiskelija pystyy myös kuvaamaan kuka kyseisen prosessin dataa tulee käyttämään ja mihin- Käytännön harjoitusten myötä syventää datalähtöistä ajattelua ja tunnistaa datan hyödyntämispotentiaalia liiketoiminnan tukena
Viestintäkanava ja lisätietoja
Lähiluennoilla keskustellaan
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Paritehtävä 1:
Arvosana 0
Paritehtävä ei ole palautettu Itsiin ohjeiden mukaan oikeaan aikaan.
Jos esitystä ei ole palautettu ajallaan, esitystä ei voi myöskään esittää.
Opiskelija on palauttanut esityksen, mutta se hyvin lyhyt ja vajaa.
paritehtävä 2 ja 3
Arvosana 0
Oppimispäiväkirjaa ei ole palautettu ajallaan.
Oppimispäiväkirja on palautettu, mutta HYVIN vajaana. Esim. Oppimispäiväkirjassa on vain kuvia, mutta ei tekstiä. Tai vaan tekstiä, mutta ei kuvia.
Kuvista ei saa selvää esim. kuvakaappaukset ovat ”huonoja” ja opiskelijan yritystä (yritystunnusta) ei löydy kuvasta.
Tai teksti on ”epämääräistä” eikä lukija ymmärrä tekstiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Paritehtävä 1
Arvosana 1-3:
Palautettu Itsiin ajallaan. Esitysaika alle 10min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys tehty kohtalaisesti ohjeiden mukaan.
Esitys pidetään sovittuna ajankohtana.
Vähäisesti omia mielipiteitä, vähäisesti omaa pohdintaa. Lähteistä kerrottiin niukasti.
Esitys oli suoraan paperista lukua.
Ei opetuksellista arvoa. Ei oppineisuutta huomattavissa.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja ja vastataan niihin asiallisesti.
Lähteet merkitty esitykseen ja materiaalin loppuun. Plagiointitarkastus on OK.
Jos esitys puuttuu, arvosana 1, kunhan esitysmateriaali on palautettu ajoissa ja teksti on asiallista eli esitys tehty ohjeiden mukaan.
Paritehtävä 2 ja 3:
Arvosana 1-3
Dokumentaation kokonaisuus ei ole looginen ja tieteellinen.
Oppineisuus jää lukijalle epäselväksi.
Omat kommentit ja parannusehdotukset puuttuvat tai ne on selitty vähäisesti.
Tehtävien prosessikuvauksissa puutteita. Välivaiheita ei ole kirjoitettu selvästi ja loogisesti vastauksessa.
Vastauksessa ei tule selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys. Kuvakaappaukset ovat kuitenkin vaillinaisia ja/tai niitä ei ole selitetty paljoakaan tekstissä.
Dokumentaation kokonaisuus ei ole looginen ja tieteellinen.
Oppineisuus jää lukijalle epäselväksi.
Omat kommentit ja parannusehdotukset puuttuvat tai ne on selitty vähäisesti.
Tehtävien prosessikuvauksissa puutteita. Välivaiheita ei ole kirjoitettu selvästi ja loogisesti vastauksessa.
Vastauksessa ei tule selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys. Kuvakaappaukset ovat kuitenkin vaillinaisia ja/tai niitä ei ole selitetty paljoakaan tekstissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Paritehtävä 1
Arvosana 4-5
Palautettu It´siin ajallaan. Esitysaika yli 12 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys ja esitysmateriaali on tehty erinomaisesti ohjeiden mukaan. Kaikkiin kohtiin on vastattu asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi. Ei suoraa paperista lukua.
Omia mielipiteitä, hyviä kommentteja ja oivalluksia.
Esitys tehty selkeästi, käyttäen omia kaavioita, prosessikaavioita ym.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja, ja vastataan niihin asiallisesti.
Plagiointitarkastus on OK.
Paritehtävä 2 ja 3
Arvosana 4-5
Oppimispäiväkirja on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Oppimispäiväkirja on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla esimerkeillä.
Päiväkirja on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne. Kaikki paritehtävän 2 ja 3 kysymysten vastaukset löytyvät päiväkirjasta.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä. Lähdemerkinnät paikoillaan niissä kohdissa kun käytetty toisen tekstiä oman työn apuna.
Kuvat, kuviot, taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Aineistosta on osattu tehdä perusteltuja johtopäätöksiä ja kerrottu niistä yksityiskohtaisesti. Aineistossa on käytetty ammattimaisesti annettua lähdettä/lähteitä.
Päiväkirja sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Lähdeluettelo on lähteiden mukainen.
Plagiointitarkastus on OK
Opiskelijan dokumentaation kokonaisuus looginen, tieteellinen ja oppineisuus on havaittavissa.
Omat kommentit ja parannusehdotukset on selitetty perusteellisesti.
Oma oppiminen on avattu tekstissä laajasti ja perustellusti.
Tehtävien prosessikuvaukset on kirjoitettu ja kuvattu vastauksessa. Harjoituksen välivaiheet on kirjattu yksityiskohtaisesti vastauksessa.
Vastauksessa tulee selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys ja kuvat on selitetty tekstissä auki yksityiskohtaisesti.