Advanced studies for hospital and care facility musician (12 cr)
Code: KU00CP42-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2023 - 31.07.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 12 cr
- Local portion
- 12 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Uli Kontu-Korhonen
- Course
- KU00CP42
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Sairaala- ja hoivamuusikon syventävissä opinnoissa opiskelija laajentaa omaa ammatillista osaamistaan sekä saa teoreettisia ja käytännöllisiä työkaluja erilaisissa toimintaympäristöissä ja moniammatillisissa yhteisöissä toimimiseen.
Opiskelija soveltaa ja rikastaa taiteellista ja pedagogista musiikillista osaamistaan erilaisissa musiikillisen vuorovaikutuksen yhteyksissä.
Opiskelija tutustuu erilaisten toimintaympäristöjen edellyttämiin ammatillisiin työkaluihin ja toimintamenetelmiin (mm. esittävä- ja osallistava työtapa), harjoittelee niiden käyttöä ja rakentaa oman sairaala- ja hoivamuusikon työkalupakin.
Opiskelija suunnittelee musiikillisia interventioita toteutettavaksi erilaisissa yhteisöissä ja toimintaympäristöissä ja hahmottaa muusikon roolin erityispiirteitä sairaala- ja hoivaympäristöissä.
Opiskelija kehittää musiikillista ammattilaisen identiteettiään ja rooliaan hoito- ja hoivaympäristöissä.
Lähipäivien toiminnallisissa harjoituksissa muun muassa käytetään musiikillista improvisaatiota vuorovaikutuksessa, kommunikoidaan musiikilla ja luodaan uusia äänimaailmoja käyttäen soittimina monenlaisia objekteja.
Opiskelija saa mahdollisuuden ja rohkaisua myös musisoida korvakuulolta ilman nuottikuvaa.
Syventävät opinnot sisältävät myös demonstraation matalan latenssin ja matalan kynnyksen yhteismusisointimahdollisuuksista käyttäen Zoom- ja SonoBus -sovelluksia.
Objective
Osaamistavoitteet
Teaching methods
lähi- ja verkko-opetus ja ohjaus
itsenäinen työskentely
työelämäyhteisössä oppiminen
vertaisoppiminen ja -ohjaus
kirjalliset tehtävät
loppuseminaariin osallistuminen
Pedagogic approaches and sustainable development
Ryhmätunnit, muusikon toimintatapojen harjoittelua.
Toiminnalliset harjoitukset ryhmässä, mm. improvisaatio-, variointi- ja vuorovaikutusharjoitukset sekä havainnoiminen, tuntemusten sanallistaminen ja keskusteleminen.
Student workload
Yksilöllinen harjoittelu, sairaala- ja hoivayhteisöissä käytettävän musiikillisen ohjelmiston kartoitusta ja oman ohjelmiston laajentamista, teoksien opettelua ja työkalupakin kasaamista (mm. videotehtävä)
Opiskelija suunnittelee ja esittelee eri kohderyhmille suunniteltuja interventioita sairaala- ja hoivaympäristöissä.
Itsearviointia, oman kehittymisprosessin tarkastelu, omien taitojen ja pätevyyksien kartoitus sairaala- ja hoivamuusikkona ja tavoitteiden määrittely niiden kehittämisessä koulutuksen aikana.
Pari- tai ryhmätehtävä valitusta artikkelista
Opiskelijan puheenvuoro loppuseminaarissa (maaliskuu 2024) sairaala- ja hoivamuusikon osaajakoulutuksessa toteutuneista tai esiin tulleista kokemuksista, merkityksistä, haasteista tai ammatti-identiteetistä.
Työskentely pienryhmässä (3 op)
Yksilöllinen harjoittelu, ammatti-identiteetin tarkastelu ja osaamisen kehittäminen (6 op)
Verkossa toteutettavat tehtävät (3 op)
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen kontaktiopetukseen: läsnäolovelvoite täytetty hyväksytysti
Yksilö- ja ryhmätehtävät: hyväksytysti suoritetut oppimistehtävät