Productisation and marketing of musician’s work (3 cr)
Code: KU00CP43-3001
General information
- Enrollment
-
02.07.2023 - 31.07.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Uli Kontu-Korhonen
- Course
- KU00CP43
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- tunnistaa, analysoida ja määritellä asiakkaiden ja käyttäjien ongelmia ja tarpeita
- hyödyntää palvelumuotoiluajattelua ja palvelumuotoilun menetelmiä tuotteiden ja palvelujen kehittämisessä ja tuotteistamisessa
- tunnistaa luovaan ideaan liittyvät ansaintamahdollisuudet ja valita soveltuvan ansaintamallin
- esitellä osaamistaan potentiaalisille asiakkaille, yhteistyökumppaneille tai rahoittajille
Sisältö
- Kilpailija-analyysi ja markkinaselvitys
- Oman osaamisen esittely ja markkinointi
- Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
- Asiakkaiden ja käyttäjien ongelmat ja tarpeet kehittämisen lähtökohtana
- Ratkaisujen ideointi, testaaminen ja arviointi
- Muotoiluajattelu oman osaamisen kehittämisen tukena
- Palvelumuotoilun menetelmät kehittämistyössä
- Ansaintamallit luovilla aloilla
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hankkia tarkoituksenmukaisilla menetelmillä tietoa markkinatilanteesta
- tunnistaa, analysoida ja määritellä asiakkaiden ja käyttäjien ongelmia ja tarpeita
- hyödyntää palvelumuotoiluajattelua ja palvelumuotoilun menetelmiä tuotteiden ja palvelujen kehittämisessä ja tuotteistamisessa
- tunnistaa luovaan ideaan liittyvät ansaintamahdollisuudet ja valita soveltuvan ansaintamallin
- esitellä osaamistaan potentiaalisille asiakkaille, yhteistyökumppaneille tai rahoittajille
Content
- Kilpailija-analyysi ja markkinaselvitys
- Oman osaamisen esittely ja markkinointi
- Luovan idean tuotteistaminen, skaalautuvuus ja kansainvälisyys
- Asiakkaiden ja käyttäjien ongelmat ja tarpeet kehittämisen lähtökohtana
- Ratkaisujen ideointi, testaaminen ja arviointi
- Muotoiluajattelu oman osaamisen kehittämisen tukena
- Palvelumuotoilun menetelmät kehittämistyössä
- Ansaintamallit luovilla aloilla