Tanssin analyysi 3 (2 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CH36-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 21.08.2023 - 31.10.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.09.2023 - 20.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 7 - 10
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Sisältö: Labanin liikeanalyysi
Ajoitus: syksy 2023
Tavoitteet
Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Tanssin liikeanalyysi: Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita motiivikirjoitusta.
Tanssin teosanalyysi: Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.
Sisältö
Opintojakso rakentuu tanssin liikeanalyysin ja tanssin teosanalyysin osioista.
Opintojakso-osat sisältävät oppimistehtäviä.
Opetusmenetelmät
Lähi- ja etäoppiminen, oppimistehtävät, keskustelut, analyysi.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähi- ja etäopetus, tehtävät, keskustelut.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 20 x 90min työohjelman mukaisesti. Loput työajasta on varattu tehtävien tekemiseen ja oman oppimisen reflektointiin.
Oppimistehtävät annetaan kontaktiopetuksessa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Arviointi jatkuvan arvioinnin periaatteella.
Opettajan tekemä arviointi.