Instrumenttipedagogiikka 4, kitara (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2032198-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2023 - 15.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2023 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Musiikin koulutus
- Opettajat
- Timo Korhonen
- Opintojakso
- 2032198
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- työskennellä oppilaittensa musiikkisuhteen ja soittotekniikan rakentajana
- toimia itsenäisesti ja pitkäjänteisesti opettajana
- soveltaa analyyttistä työtapaa sekä musiikillista että pedagogista osaamistaan opetukseensa
- käyttää instrumenttipedagogiikan keskeisiä käsitteitä ja –menetelmiä opetuksessaan
- määritellä opetuksen tavoitteet riippuen opetuksen kohderyhmästä
- suunnitella opetusta oppilaan tavoitteisiin sopivaksi
- kohdata oppilaan erilaisissa opetustilanteissa
- tuntee keskeisen D- ja C-tutkintojen tasoisen opetusmateriaalin ja on saanut valmiudet ohjata ja arvioida näihin tutkintoihin valmentautuvia oppilaita
- määritellä musiikkioppilaitosten tasokoejärjestelmän sisällön ja vaatimukset
- tuntee lautakuntatyön periaatteet ja on harjoittanut lautakuntatyötä didaktiikkaryhmässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisia esiintymistilanteita ja valmentaa oppilaansa niihin
Sisältö
Opintojakso sisältää instrumenttididaktiikan opiskelua (2,5 op)ja käytännön opetusharjoittelua (2,5 op) oman harjoitusoppilaan kanssa
- D- ja C-kurssitason ohjelmisto
- musiikin tyylikysymykset
- esiintymiseen liittyvät kysymykset
- taso- ja valintakoelautakuntatyön perusteet
Oppimateriaalit
Materiaalit löytyvät itsLearning-ympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Lähiopppinen, etäoppiminen, vertaisoppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Osallistuminen työpajoihin, opetusharjoittelu, videotyöskentely, kirjalliset tehtävät, opetuksen seuraaminen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Osallistunut oppimistilanteisiin aktiivisesti, antanut vertaispalautetta sovitusti, tehnyt oppimistehtävät aikataulun mukaisesti, antanut neljä harjoitusoppilastallennetta arvioitavaksi - kaksi syyslukukaudella ja kaksi kevätlukukaudella. Tarvittaessa työskentely harjoitusoppilaan kanssa voidaan aloittaa vasta kevätlukukaudella.
Lisätiedot
Slack ja sähköposti.