Skip to main content

Leading a group and pedagogy 2 (5 cr)

Code: 2011405-3007

General information


Enrollment
31.08.2023 - 29.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.10.2023 - 27.10.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 16
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Anna Hellstén
Course
2011405
No reservations found for realization 2011405-3007!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

2.10.-27.10.2023

Opintojaksolla perehdytään ihmis- ja oppimiskäsityksiin erityisesti taidepedagogiikan näkökulmasta. Lisäksi opintojaksolla toteutetaan työpajakokonaisuus Turun ammatti-instituutin opiskelijoille ja tutustutaan kentällä toimiviin taiteilijapedagogeihin haastatteluiden avulla.

Objective

Student is able to plan and teach a workshop. Student is able to lead a groupwith participatory methods and ethical way.

Content

Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.

Materials

- Teatterikorkeakoulun julkaisusarja 2022: Anttila, Eeva (toim.) Ihmis- ja oppimiskäsitykset taideopetuksessa, https://disco.teak.fi/anttila/

- https://lastenkulttuuri.fi/materiaalit/menetelmaoppaat/

- https://taikusydan.turkuamk.fi/

- https://taikusydan.turkuamk.fi/uploads/2021/10/d2ca3c95-tietokortti_1_2021_taide-nuorten-tulevaisuustaitojen-tukena.pdf

- https://www.sitra.fi/artikkelit/nakokulmia-taiteen-ja-kulttuurin-vaikutuksiin/

- https://oppaat.finfami.fi/wp-content/uploads/sites/36/Omakuva_NYT_Ryhm%C3%A4nohjaajan_luonnoskirja_17012019_P%C3%84IVITETTY.pdf

- https://hyvinvoinnin-valitystoimisto.humak.fi//wp-content/uploads/sites/19/2015/08/Osallistavaa-taidetta-nuorten-parissa-PDF.pdf

Teaching methods

- Ryhmäkeskustelut teoria-alustusten pohjalta
- Pienryhmätyöskentely annettujen tehtävien mukaisesti
- Vertaispalautteen antaminen ja vastaanottaminen
- Itsenäinen työskentely loppuraportin, itsearvion ja opintojakson palautteen osalta

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen pienryhmätyöskentelyssä sekä jaettu yhteisreflektio koko ryhmän kesken.

Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.

Completion alternatives

Opintojakson toteutus perustuu läsnäoloa vaativaan ryhmätyöskentelyyn. Yksittäisiä poissaoloja voi korvata erikseen pyydettävällä korvaavalla tehtävällä.

Student workload

Oppimistehtävät:
- osallistuminen opintojakson toteutukseen
- työpajakokonaisuuden suunnittelu ja toteutus pienryhmässä
- taiteilijahaastattelun tekeminen ja sen esittely muulle ryhmälle
- vertaisarviointiin - ja itsearviointin osallistuminen
- reflektiivinen loppuraportti
- opintojaksopalautteen antaminen


Opintojakson rakenne on suunniteltu tukemaan opiskelijan työn jakautumista mahdollisimman tasaisesti. Teorian alustukset sekä pienryhmän ja itsenäisen työskentelyn ajoitukset vaihtelevat vuorotellen. Vertais- ja itsearviointi tukevat opiskelijan omaa oppimista. Reflektiivinen loppuraportti ja kurssipalautteen antaminen tukevat opiskelijan oppimisprosessin hallitua päätöstä.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet:
- läsnäolo ja osallistuminen
- taiteilijahaastattelun toteuttaminen
- ammattimainen työote työpajoihin liittyvässä tehtäväkokonaisuudessa
- oman ajattelun ja reflektion osoittaminen dialogisissa oppimistilanteissa

Arviointi perustuu opettajan arvioinnin lisäksi vertais- sekä itsearviointiin. Vertaisarviointi toteutetaan työpajakokonaisuuden päätteeksi. Itsearviointia suoritetaan loppuraportin yhteydessä.

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu opintojakson lähiopetukseen.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osallistuu opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn sekä palauttaa annetut tehtävät.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti tunneilla käytävään keskusteluun, kantaa ammattimaisesti vastuuta pienryhmän työskentelystä edistämällä ja kannattelemalla sitä suunnittelutyön sekä työpajojen aikana.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija osoittaa reflektiivistä ajattelua ja omaan toimintaan liittyvää kriittistä tarkastelua kurssin dialogisissa tilanteissa sekä loppuraportissaan.

Further information

It´s learning -alusta
sähköposti: anna.hellsten@turkuamk.fi

Go back to top of page