Projektiopinnot 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2011486-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.02.2024 - 01.03.2024
Ajoitus
02.04.2024 - 15.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 16
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
Opettaja
- Anna Hellstén
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille. Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet. Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta. Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.
Sisältö
Opiskelu tapahtuu teatteri-ilmaisun työpajojen suunnittelu, toteutus ja arviointiprosessina. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.
Opetusmenetelmät
Luennot, työpajat, harjoitteet, oppimistehtävät.
Pienryhmä- ja itsenäinen työskentely.
Itsearviointi ja vertaisarviointi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op
- Pienryhmässä kirjallinen englanninkielinen tuotos, joka sisältää työkalupakin teatteri-ilmaisun harjoitteista, jotka erityisesti edistävät ryhmässä iloa, innostusta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta
2 op
- Työpajakokonaisuuden suunnittelu alakouluikäisille, toteutus ja vertaisarviointi pienryhmässä
Sisällön jaksotus
Suunnitellaan ja toteutetaan pienryhmissä teatterilähtöiset työpajakokonaisuudet koululaisille. Opintojakso sijoittuu aikajaksolle 3.4.-15.5.2024.
Kouluyhteistyön lisäksi opintojakso toteutetaan yhteistyössä JOY-hankkeen kanssa, jonka tavoitteena on lisätä osallisuutta ja iloa lasten ja nuorten liikuntaan taidelähtöisten menetelmien avulla. JOY on Euroopan laajuinen Erasmus+ Sport. -hanke, jonka osatoteuttaja Turku AMK toimii.
Opntokokonaisuuden tavoitteet:
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille.
- Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet.
- Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta.
- Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
- aktiivinen osallistuminen ja myötävaikuttaminen yhteisiin oppimistehtäviin
- työpajakokonaisuuden suunnittelu, toteuttaminen arviointi pienryhmässä
- ammattimainen työote työpajoihin liittyvässä tehtäväkokonaisuudessa
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn sekä palauttaa itsearvioinnin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojaksolla käytyyn keskusteluun ja kantaa ammattimaisesti vastuuta pienryhmän työskentelystä edistämällä ja kannattelemalla sitä suunnittelutyön sekä työpajojen aikana. Opiskelija osoittaa hallitsevansa projektinhallinan perusteet toteuttamalla työpajakokonaisuuden suunnitellusti tai suunnitelmaa tarvittaessa soveltaen. Opiskelija osallistuu vertaisarviointiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lisäksi opiskelija osoittaa reflektiivistä ajattelua ja omaan toimintaan liittyvää kriittistä tarkastelua kurssin dialogisissa tilanteissa sekä itsearvioinnissa.