Skip to main content

Premisses of directing (5 cr)

Code: KU00BN57-3007

General information


Enrollment
23.08.2023 - 21.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.09.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Mervi Rankila-Källström
Course
KU00BN57
No reservations found for realization KU00BN57-3007!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu esityksen ohjaamisen lähtökohtiin kuten teksti, aihe, esityspaikka, interaktiivisuus, kommunikaatio tai niiden yhdistäminen. Opiskelija hahmottaa, miten ohjaajana erilaiset työtavat teatterissa voivat olla argumentoitavissa työryhmälle ja yleisölle sekä miten lähtökohdista voidaan edetä kohti valmista esitystä. Opiskelija tunnistaa eri lähtökohtien moninaisuuden.

Objective

Opiskelija osaa nimetä ja tunnistaa esityksen ohjaamisen erilaisia lähtökohtia. Opiskelija osaa toteuttaa esityskokeiluja erilaisista lähtökohdista.

Content

Opiskelu tapahtuu opettajajohtoisena käytännön harjoitteluna vaihtuvissa tiimeissä. Luennot, keskustelut ja itsenäinen työ.

Materials

Oppimateriaalina mm.
https://asiakas.kotisivukone.com/files/teatteri2.0.ota.fi/Julkaisu/teatteri2.0_avoin-nayttamo_lowres-sivuittain.pdf

Teaching methods

Opintojaksolla käydään läpi edellä mainittujen esityslähtökohtien työtapoja sekä case-esimerkkejä. Opiskelijat kokeilevat eri lähtökohdista työskentelyä vaihtuvissa pienryhmissä. Samalla opiskelija lisää omaa ymmärrystään eri lähtökohtien mahdollisuuksista sekä tiedostaa esityksen tekemisen lähtökohtien moninaisuutta.

International connections

Opintojakson aikana pidetään oppimispäiväkirjaa, jonka pohjalta opiskelija palauttaa raportin Itslearningiin.
Vertaisoppiminen, ryhmäkeskustelut ja itsenäinen työskentely.

Student workload

Pienryhmätehtävät, esityskokeilut sekä oppimispäiväkirjaan perustuva raportti.

Go back to top of page