Early Childhood Education Activities and Tutoring Children (5 cr)
Code: TH00CA81-3002
General information
- Enrollment
-
01.10.2023 - 06.02.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.02.2024 - 05.03.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tiina Suni
- Marika Kouki
- Course
- TH00CA81
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Jakso toteutuu viikoilla 6 - 10
Opintojakso toteutetaan hybridimallilla, jossa osa opiskelijoista osallistuu verkon kautta ja osa paikan päällä kampuksella. Voit itse valita osallistumistavan. Lisäksi jaksolla työskennellään itsenäisesti annettujen tehtävien parissa. Opintojaksolla käytetään tiiviisti Itslearning-oppimisalustaa. Opintojakso sisältää itsenäistä tiedonhakua ja perehtymistä materiaaleihin erilaisten tehtävien kautta. Opiskelu edellyttää sinulta opiskelijana aktiivista ja itsenäistä työskentelyotetta sekä aiemmin oppimasi ja kokemasi hyödyntämistä ja jakamista muiden opiskelijoiden kanssa.
Varhaiskasvatuksen toiminta ja lasten ohjaaminen -opintojaksolla on yksi opettajajohtoinen tapaaminen. Muilta osin työskentely tapahtuu aktiivisesti parin kanssa toimien ja Itslearning-alustaa käyttäen. Parin itsenäisen työskentelyn ohjeistus löytyy Itslearningista. Tapaamiset tiistaisin verkossa tai kampuksella klo 16-18.
ti 6.2.2024 klo 16 -18 Opettajajohtoista pajatoimintaa hybridisti verkossa ja kampuksella, Zoom-linkki https://turkuamk.zoom.us/my/tiinasuni
ti 13.2.2024 klo 16 -18 Itsenäinen parityöskentely: ohjaustoiminnan suunnittelu
Viikolla 8 itsenäinen työskentely ohjaussuunnitelman parissa: ohjauksen toteuttaminen
ti 27.2.2024 klo 16 -18 Itsenäinen parityöskentely: leikki
ti 5.3.2024 klo 16 -18 Itsenäinen verkkotyöskentely vertaisparein: ohjausvideoiden katselu ja vertaisarviointi Itsissä (opettajat mukana vertaispalautteen antajina)
Objective
• you understand the importance of play, play environments and tutoring play for children’s well-being and development
• you know how to observe and document children’s play
• you are able to plan, implement and evaluate activities for children under or over three years, paying attention to children’s participation
• you are familiar with principles of tutoring a group of children
• you understand the importance of everyday routines in supporting children’s well-being and development
Content
• play at different ages
• the special characteristics of the activities of children under and over three years
• planning and tutoring child-oriented activities in different areas of learning
• the combination of education, teaching and care, full-time pedagogy and tutoring interaction
• methods of observing and documenting play
Teaching methods
Parityöskentely
Vertaisarviointi
International connections
Toiminnallinen oppiminen
Työelämäyhteydessä oppiminen
Student workload
Ennakkotehtävä (Vasu-tehtävä) ja hybriditapaamiset 1,5 op
Oppimistehtävä: parityönä lapsiryhmän ohjaussuunnitelma, toteutus ja arviointi + videointi ja raportointi 3,5 op
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.
The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.