Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BZ40-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.10.2023 - 29.02.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
29.02.2024 - 11.04.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 25
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Tiina Suni
- Marika Kouki
- Ryhmät
-
PSOSS21VSosionomi (AMK), Turku, verkko S21
- Opintojakso
- TH00BZ40
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 04.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00BZ40-3003 |
Verkkotapaaminen Zoomissa
|
To 11.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavat TH00BZ40-3003 |
Verkkotapaaminen Zoomissa
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Opintojakso toteutuu viikoilla 9-15, verkkotapaamiset torstaisin klo 16-18.
Opintojakso sisältää sekä verkko-opetusta että itsenäistä työskentelyä pareittain. Parit vastaavat itse tapaamisten järjestämisestä verkossa sekä tehtävien toteuttamisesta ohjeiden mukaisesti. Parityöskentelyn ohjeet löytyvät Itsistä.
Viikko 9: to 29.2.2024 klo 16-18: Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK, TS)
Viikko 10: to 7.3.2024 klo 16-18: Itsenäinen parityöskentely omien toimintasuunnitelmien parissa
Viikko 12: to 21.3.2024 klo 16-18: Turun TOP-keskuksen vierailijat Anne Suonvieri ja Suvi Aflecht klo 16 - 17. Opiskelijoiden itsenäinen parityöskentely kirjallisuustehtävän parissa klo 17 -18.
Viikko 14: to 4.4.2024 klo 16-18 Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket kahdessa ryhmässä (MK, TS)
Viikko 15: to 11.4.2024 klo 16-18: Toiminnallista tunnetyöskentelyä ja jakson päätös (MK, TS)
Opetuksessa 100 % läsnäolovelvoite. Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Muutokset mahdollisia.
Tavoitteet
Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla.
Sisältö
- leikkiminen
- liikkuminen
- taiteellinen kokeminen ja ilmaisu
- tutkiminen
Opetusmenetelmät
Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus. Mikäli poissaoloja tulee, sovitaan niiden korvaamisesta erikseen opettajan kanssa. Max 50% mahdollista suorittaa korvaustehtävän.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.
Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:
Yksilöllinen taidetehtävä
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä, suunnitelmien kokeilu ja jatkokehitys
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (Vk-sosionomin kompetensseihin peilaten)
Opintojakso arvioidaan Täydennettävä / Hyväksytty