Demanding Client Work / First-Line Management Training (10 cr)
Code: TH00CA89-3007
General information
- Enrollment
-
01.10.2023 - 15.03.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 14.06.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Tiina Suni
- Marika Kouki
- Course
- TH00CA89
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 4 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 08.05.2024 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3007 |
Zoom
|
Wed 22.05.2024 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu TH00CA89-3007 |
Zoom
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu on ajoitettu ryhmälle viikoille 16-22.
Jos teet harjoittelun aikaisemmin keväällä, harjoittelun info on 20.12.2023 SAKE-tapaamisen yhteydessä klo 14:00 - 14:45. Jos teet harjoittelun muuna ajankohtana kuin ryhmän normaaliajoitus, tuutoropettajan täytyy olla tietoinen aikataulustasi. Mikäli suoritat harjoittelun eritahtisesti, väliohjaus ja loppupurku tapahtuvat verkkotehtävien avulla.
Kun harjoittelupaikkasi on selvinnyt, ota yhteyttä paikkaan ja sovi tapaaminen. Harjoittelupaikkasi kanssa laaditaan harjoittelusuunnitelma. Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE Its-ympäristöön kohtaan Harjoittelu viimeistään neljä viikkoa ennen harjoittelun alkua.
Kaikki muu harjoitteluun liittyvä dokumentointi tapahtuu SunHarkka-sovelluksessa. SunHarkkaan viedään harjoittelun tavoitteet, reflektoidaan ohjauskeskustelu ja palautetaan harjoitteluraportti. Lisäksi kaikki harjoittelutunnit suunnitellaan ja hyväksytään SunHarkassa. Mikäli työskentelet alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten kanssa, sinun tulee esittää voimassa oleva rikosrekisteriote ennen harjoittelun alkua.
Harjoittelun aikana käydään yksi opiskelijan henkilökohtainen ohjauskeskustelu, johon osallistuu harjoittelupaikan ohjaaja, opiskelija ja tuutoropettaja. Varaa aikasi Itsistä.
Harkkainfo ja SunHarkka-sovelluksen esittely 13.3.2024 klo 14-16 Zoomissa
Harkan väliohjaus 8.5.2024 klo 14-16 Zoomissa https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki
Harkan loppupurku 22.5.2024 klo 14-16 Zoomissa https://turkuamk.zoom.us/my/marikakouki
Objective
• as a Bachelor of Social Services student, you understand the basic task and meaning of your training position as part of the service system
• you are able to work responsibly and in a client-oriented way in counselling, advice or management roles in social and education services
• you understand the relation between the special needs of a client group and the development of the competence of the work community
• you understand the overall meaning of multi-professional work, and you participate in multi-professional and multi-sectoral collaboration
• you familiarise yourself with work community management and work to promote occupational well-being and safety in your training place
• you are able to apply theoretical knowledge on demanding client work, work community activities and management
• you know how to promote the fulfilment of ethical and sustainability principles and apply them to your own actions
Content
· a practical training period in demanding client work or as a first-line manager in a social and health service, education, youth work or immigrant work unit, for example (in the public, private or third sector)
· setting your own learning objectives, working on your training assignments and reflecting on your learning
· active participation in and familiarising yourself with the client operating environment, services and multi-professional work
· use of various information systems in your work and the documentation of client work
Teaching methods
Työssä oppiminen
Student workload
Opiskelija palauttaa harjoitteluraportin viimeistään kaksi viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen SunHarkka-sovellukseen. Opiskelijan ja harjoittelupaikan ohjaajan tulee olla hyväksynyt omalta osaltaan harjoittelutunnit.
Assessment criteria, approved/failed
Harjoittelun tavoitteet hyväksytty
Ohjauskeskustelun reflektointi hyväksytty
Harjoitteluraportti hyväksytty
Qualifications
The internships are completed in order: When you have completed Customer work internship, you can start Internship in demanding customer work / immediate management.