Asiakaskeskeinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CJ96-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2023 - 10.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Sirpa Hänti
- Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
- Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää
- Opintojakso
- MS00CJ96
realization.id
32011
realization.code
MS00CJ96-3004
realization.startDate
01.08.2323
realization.endDate
31.12.2323
realization.enrollmentStart
02.07.2323
realization.enrollmentEnd
10.09.2323
realization.currentStatus
PUBLISHED
Opetuskieli
fi
realization.name
Asiakaskeskeinen markkinointi
Sisältö
- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävät: hyväksytty/hylätty.
Välitehtävät: hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä: 100 % (vertaisarviointi 50 %).
Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Arviointiasteikko
H-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävät (12 h)
Ennakkokyselyyn vastaaminen (DL 10.9.2023).
Ennakkomateriaalin lukeminen (ennen 1. lähipäivää): Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan. Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. AlmaTalent. Sivut 5 - 140, paneudu erityisen syvällisesti kuvioon 17 sekä sitä avaaviin teksteihin ko. luvussa.
Välitehtävät (14 h)
Tutustu ItsLearningissä oleviin markkinoinnin teoreettisiin malleihin ja tarkastele niitä kriittisesti asiakaskeskeisen markkinoinnin näkökulmasta. Tarkempi ohjeistus 1. lähipäivässä.
Lopputehtävä (noin 95 h)
Laadi asiakaskeskeisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman (yksilö, pari- tai ryhmätehtävä oman toiveen mukaan) palautus (DL 29.10.2023) ja sen esitys 7.11.2023. Toimiminen toisen opiskelijan/ryhmän suunnitelman vertaisarvioijana (DL 15.11.2023). Tarkempi ohjeistus 2. lähipäivänä.
Lähipäivät 14 h.
Yhteensä noin 135 h
Opetusmenetelmät
Kirjallisuus, teoreettisten mallien soveltaminen, reflektointi, raportti.
Oppimateriaalit
Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan – asiakaskeskeinen liiketoimintamalli.
Lillberg, P. & Mattila, R. (2020). Kestävä markkinointi.
Hyötyläinen, M. (2021) Markkinoinnin uusi sielu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi.
Muut materiaalit ilmoitetaan myöhemmin.
realization.grade0Description
Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräaikaan mennessä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia.
realization.grade1Description
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa eikä APA-ohjetta ole noudatettu, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.
realization.grade3Description
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, pääasiassa APA-ohjeen mukaan tehtyjä, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.
realization.grade5Description
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy kriittinen ja tutkiva ote.
Kansainvälisyys
Innovaatiopedagogiikaa sovelletaan yksilön, ryhmän ja verkoston tasoilla.
Sisällön jaksotus
Tämä toteutus on tarjolla vain avoimen AMK:n yksittäisenä opintojaksona. Tutkinto-opiskelijat ja polkuopiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle toteutukselle.
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.
Opintojakson sisältö
- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.
Opintojaksolla on kaksi ennakkotehtävää: 1) kysely, johon on vastattava 10.9.2023 mennessä ItsLearning-oppimisalustalla ja 2) kirjallinen materiaali, joka on luettava ennen ensimmäistä lähipäivää.
Opintojaksolla on kaikille yhteiset lähipäivät:
12.9.2023 klo 17-20 (3 h) kampuksella
19.9.2023 klo 17-20 (3 h) kampuksella
26.9.2023 klo 17-19 (2 h) etänä
3.10.2023 klo 17-19 (2 h) etänä
7.11.2023 klo 17-20 (3 h) kampuksella esitykset
21.11.2023 klo 17-18 (1 h) palautekerta etänä
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, joiden kautta työelämässä tarvittavaa osaamista kehitetään kokeilujen sekä tiedon ja osaamisen jakamisen keinoin.
realization.isTypeOther
boolean
realization.isTypeOpen
boolean
realization.composite
boolean
Opintopistemäärä
5
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.learningUnitId
21987
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.levelId
21987
courseUnit.learningUnitGroupCode
21987
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.modifiedBy
22628
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean