Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskeskeinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CJ96-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 10.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Sirpa Hänti
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
Pienryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää
Opintojakso
MS00CJ96

realization.id

32011

realization.code

MS00CJ96-3004

realization.startDate

01.08.2323

realization.endDate

31.12.2323

realization.enrollmentStart

02.07.2323

realization.enrollmentEnd

10.09.2323

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Asiakaskeskeinen markkinointi

Sisältö

- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennakkotehtävät: hyväksytty/hylätty.
Välitehtävät: hyväksytty/hylätty
Lopputehtävä: 100 % (vertaisarviointi 50 %).

Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ennakkotehtävät (12 h)
Ennakkokyselyyn vastaaminen (DL 10.9.2023).
Ennakkomateriaalin lukeminen (ennen 1. lähipäivää): Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan. Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. AlmaTalent. Sivut 5 - 140, paneudu erityisen syvällisesti kuvioon 17 sekä sitä avaaviin teksteihin ko. luvussa.

Välitehtävät (14 h)
Tutustu ItsLearningissä oleviin markkinoinnin teoreettisiin malleihin ja tarkastele niitä kriittisesti asiakaskeskeisen markkinoinnin näkökulmasta. Tarkempi ohjeistus 1. lähipäivässä.

Lopputehtävä (noin 95 h)
Laadi asiakaskeskeisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman (yksilö, pari- tai ryhmätehtävä oman toiveen mukaan) palautus (DL 29.10.2023) ja sen esitys 7.11.2023. Toimiminen toisen opiskelijan/ryhmän suunnitelman vertaisarvioijana (DL 15.11.2023). Tarkempi ohjeistus 2. lähipäivänä.

Lähipäivät 14 h.

Yhteensä noin 135 h

Opetusmenetelmät

Kirjallisuus, teoreettisten mallien soveltaminen, reflektointi, raportti.

Oppimateriaalit

Hänti, S. (2021). Asiakkaista ansaintaan – asiakaskeskeinen liiketoimintamalli.
Lillberg, P. & Mattila, R. (2020). Kestävä markkinointi.
Hyötyläinen, M. (2021) Markkinoinnin uusi sielu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi.
Muut materiaalit ilmoitetaan myöhemmin.

realization.grade0Description

Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu määräaikaan mennessä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

realization.grade1Description

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa eikä APA-ohjetta ole noudatettu, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

realization.grade3Description

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, pääasiassa APA-ohjeen mukaan tehtyjä, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

realization.grade5Description

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy kriittinen ja tutkiva ote.

Kansainvälisyys

Innovaatiopedagogiikaa sovelletaan yksilön, ryhmän ja verkoston tasoilla.

Sisällön jaksotus

Tämä toteutus on tarjolla vain avoimen AMK:n yksittäisenä opintojaksona. Tutkinto-opiskelijat ja polkuopiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle toteutukselle.

Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee modernin asiakaskeskeisen markkinoinnin periaatteet
- osaa arvioida kriittisesti markkinoinnin malleja ja niiden soveltuvuutta 2020-luvun markkinointiin
- osaa soveltaa asiakaskeskeisyyden periaatteita organisaation markkinointiin
- osaa laatia asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnitelman sekä arvioida sen toimivuutta.

Opintojakson sisältö
- asiakaskeskeinen markkinointi menestystekijänä
- asiakaskeskeisyys markkinoinnin malleissa
- kestävä asiakaskeskeinen markkinointi
- asiakaskeskeinen digitaalinen markkinointi
- asiakaskeskeisen markkinoinnin suunnittelu ja arviointi.

Opintojaksolla on kaksi ennakkotehtävää: 1) kysely, johon on vastattava 10.9.2023 mennessä ItsLearning-oppimisalustalla ja 2) kirjallinen materiaali, joka on luettava ennen ensimmäistä lähipäivää.

Opintojaksolla on kaikille yhteiset lähipäivät:
12.9.2023 klo 17-20 (3 h) kampuksella
19.9.2023 klo 17-20 (3 h) kampuksella
26.9.2023 klo 17-19 (2 h) etänä
3.10.2023 klo 17-19 (2 h) etänä
7.11.2023 klo 17-20 (3 h) kampuksella esitykset
21.11.2023 klo 17-18 (1 h) palautekerta etänä

Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, joiden kautta työelämässä tarvittavaa osaamista kehitetään kokeilujen sekä tiedon ja osaamisen jakamisen keinoin.

realization.isTypeOther

boolean

realization.isTypeOpen

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

5

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.learningUnitId

21987

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.levelId

21987

courseUnit.learningUnitGroupCode

21987

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.modifiedBy

22628

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun