Siirry suoraan sisältöön

Kehittämismenetelmät (5op)

Toteutuksen tunnus: KH00CQ10-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 10.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
11.09.2025 - 28.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Riikka Kulmala
Ryhmät
MLIITS23
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2023
Opintojakso
KH00CQ10

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 35 t 15 min.

Aika Aihe Tila
To 11.09.2025 klo 09:30 - 16:00
(6 t 30 min)
Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001
EDU_1002 Moriaberg esitystila byod
To 09.10.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001
LEM_A309 Oppimistila byod
To 06.11.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001+KH00CQ10-3005
LEM_B164 Tapio muunto
To 27.11.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Pe 28.11.2025 klo 08:00 - 12:45
(4 t 45 min)
Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001
EDU_1002 Moriaberg esitystila byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu lähitapaamisista, joiden lomaan sijoittuvat yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät

- Tutkiminen ja kehittäminen prosessina ja tekstiraporttina
- Aihe ja tiedollinen pohja
- Tutkimukselliset ja toiminnalliset menetelmät
- Aineiston analyysi ja tulkinta
- Eettinen tutkimus ja kehittäminen

Opintojakso toteutetaan integroidusti Kehittämistehtävä -opintojakson kanssa.
Ilmoittaudu myös sille opintojaksolle!

Oppimateriaalit

Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (e-kirja saatavilla Turku AMK:n Finnassa)

Tarkempi aineisto julkaistaan ITS alustalla

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista. Lähituntien keskeisinä menetelminä ovat johdatukset, työpajat, harjoitukset, ja kokeilut. Opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä opiskelijan oman tutkimus- tai kehittämisaiheen parissa, johon liittyy tehtäviä jotka aiheeseen, tietopohjaan, tutkimus- tai kehittämiskohteeseen, ja eettiseen luotettavaan raportointiin. Lisäksi opintojaksoon käytetään vertaisarviointia.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävien kautta.

Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla noudatetaan jatkuvan arvioinnin ideologiaa, mikä tarkoittaa että arviointi kohdistuu kaikkiin opintojakson osiin

- läsnäolo ja aktiivisuus lähitunneilla
- aikataulujen ja ohjeiden noudattaminen
- oppimistehtävät sekä ryhmässä että itsenäisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tuotoksissa osoitetaan osin menetelmien ja kurssisisältöjen osaamista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja on osallistunut aktiivisesti työskentelyyn ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja palautettu

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja työskentelyyn sekä edistänyt ryhmän toimintaa omilla ajatuksilla ja oivalluksilla. Lisäksi opiskelija on reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja/tai ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja ne on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti. Tuotoksista näkyy menetelmien syvällisempää osaamista, soveltamista ja oivaltavuutta.

Siirry alkuun