Sosiaalinen media strategisena työkaluna (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CQ67-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
31.07.2023 - 08.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Lotta Kinnunen
Vastuuopettaja
Lotta Kinnunen
Ryhmät
-
PMEDIS21jourPMEDIS21 journalismi
-
PMEDIS20jourPMEDIS20 journalismi
-
PMEDIS20Medianomi S20
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS21Medianomi S21
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
-Tuntee strategisen sosiaalisen median läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
-Tunnistaa sisältömarkkinoinnin periaatteet
-Osaa hyödyntää sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa
-Tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon (always-on) erot
-Osaa käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
Sisältö
Opintojaksolla syvennytään sosiaalisen median käyttämiseen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena.
Opintojaksolla keskustellaan sosiaalisesta mediasta ammattilaisnäkökulmasta, vastataan sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, tehdään kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä opetellaan löytämään olennaisuuksia sosiaalisen median laajasta analytiikasta.
Sisällön jaksotus
Opintojakso on suunnattu ensisijaisesti mainonnan suunnittelun opiskelijoille. Jos paikkoja jää, niin opiskelijoita voidaan ottaa muiltakin erikoistumisaloilta. Mainonnan suunnittelun opiskelijoiden "etuajo-oikeus" päättyy 4.9. klo 16, jonka jälkeen kursslle hyväksytään osallistujia muiltakin erikoistumisaloilta ilmoittautumisjärjestyksessä.
Opintojakson toteutussuunnitelma täydentyy.
Kontaktiopetuksen ajankohdat:
12.9. klo 9-12
19.9. klo 9-12
10.10. klo 9-12
24.10. klo 9-12
31.10. klo 9-12
7.11. klo 9-12
14.11. klo 9-12
Arviointiasteikko
H-5