Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media strategisena työkaluna (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CQ67-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

31.07.2023 - 08.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

8 - 25

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Lotta Kinnunen

Vastuuopettaja

Lotta Kinnunen

Ryhmät

  • PMEDIS21jour
    PMEDIS21 journalismi
  • PMEDIS20jour
    PMEDIS20 journalismi
  • PMEDIS20
    Medianomi S20
  • PMEDIS20masn
    PMEDIS20masu
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS21
    Medianomi S21
  • 12.09.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen
  • 19.09.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen
  • 10.10.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen
  • 24.10.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen
  • 31.10.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen
  • 07.11.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen
  • 14.11.2023 09:00 - 12:00, Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00CQ67-3001, opettaja Lotta Kinnunen

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
-Tuntee strategisen sosiaalisen median läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
-Tunnistaa sisältömarkkinoinnin periaatteet
-Osaa hyödyntää sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa
-Tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon (always-on) erot
-Osaa käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena

Sisältö

Opintojaksolla syvennytään sosiaalisen median käyttämiseen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena.
Opintojaksolla keskustellaan sosiaalisesta mediasta ammattilaisnäkökulmasta, vastataan sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, tehdään kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä opetellaan löytämään olennaisuuksia sosiaalisen median laajasta analytiikasta.

Sisällön jaksotus

Opintojakso on suunnattu ensisijaisesti mainonnan suunnittelun opiskelijoille. Jos paikkoja jää, niin opiskelijoita voidaan ottaa muiltakin erikoistumisaloilta. Mainonnan suunnittelun opiskelijoiden "etuajo-oikeus" päättyy 4.9. klo 16, jonka jälkeen kursslle hyväksytään osallistujia muiltakin erikoistumisaloilta ilmoittautumisjärjestyksessä.

Opintojakson toteutussuunnitelma täydentyy.
Kontaktiopetuksen ajankohdat:

12.9. klo 9-12
19.9. klo 9-12
10.10. klo 9-12
24.10. klo 9-12
31.10. klo 9-12
7.11. klo 9-12
14.11. klo 9-12

Arviointiasteikko

H-5