Teaching and guidance in multiprofessional environment (3 cr)
Code: TH00BX80-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography
- Teachers
- Johanna Kerola
- Course
- TH00BX80
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.04.2024 time 14:00 - 18:00 (4 h 0 min) |
Oppilaiden esitykset kätilöille, Opetus ja ohjaus moniammatillisessa ympäristössä TH00BX80-3001 |
ICT_A3028
Lastenhoitotyö
ICT_B3027 Radiografian kylmän laitteen tila ICT_C1029 Radiografian kuvantamistila EDU_3034 Helena muunto byod |
Fri 05.04.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Rtg-opiskelijoiden esitykset eh-opiskelijoille, Opetus ja ohjaus moniammatillisessa ympäristössä TH00BX80-3001 |
ICT_C1029
Radiografian kuvantamistila
EDU_2030 Evert muunto byod |
Mon 15.04.2024 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
Opetus ja ohjaus moniammatillisessa ympäristössä TH00BX80-3001 |
ICT_C1029
Radiografian kuvantamistila
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla opetellaan teoriaa ohjauksen tai opetuksen järjestämisestä. Painopiste opiskelijan vuorovaikutustaitojen kehittymisessä moniammatillisessa ympäristössä.
Röntgenhoitaja on säteilynkäytön ammattilainen, jonka työtehtäviin kuuluu esimerkiksi sivullisten ja muiden ammattiryhmien ohjeistaminen säteilyn turvallisesta käytöstä sekä säteilysuojelusta. Opintojaksolla harjoitetaan opiskelijan kykyä jakaa osaamistaan, jotta hän osaa toteuttaa moniammatillista ohjausta työelämässään.
Opintojakso antaa opiskelijalle valmiudet opetuksen ja ohjauksen järjestämiseen.
Opintojakson jälkeen opiskelija
-tunnistaa oman erityisosaamisalueensa ja vastuunsa moniammatillisessa kontekstissa
-osaa toimia rakentavasti sekä oman alansa edustajien tiimissä että moniammatillisessa tiimissä
-osaa kuvailla tehokkaan ja ymmärrettävän opetuksen toteutustapoja ja teorioita
-osoittaa kykenevänsä suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan opetuskokonaisuuden, joka on suunnattu toisen ammattiryhmän edustajalle
Objective
The goal of the course is that the new student trains to exploratory working and learning methods. The student learns basics from the project working and project skills in social and/or health care focused projects and learns how different competences affect the presentation. Student learns how to work in a multidisciplinary team, if possible, and gets to know students from other disciplines. Student starts to build networks needed in work life. The aim of the course is also to increase communality of the faculty.
Part of international studies (if applicable)
Content
• introduction to project work
• integrating content with the development of multiprofessional expertise
• working in multidisciplinary project groups
• presenting a Project for other health care professionals (students)
• development of competence in guidence in health care
Materials
Opintojakson oppimateriaali julkaistaan Itslearning-alustalla eikä opiskelijalta vaadita omia oppimateriaaleja tai resursseja
Teaching methods
Opintojakso sisältää luento-opetusta, jonka yhteydessä demonstroidaan oppilasta aktivoivia opetusmenetelmiä. Luento-opetusta tukevat itslearning-alustalla julkaistavat oppimismateriaalit, joihin opiskelija tutustuu itsenäisesti.
Luento-opetuksen lisäksi opintojakso sisältää oppimistehtävän, joka toteutetaan ryhmätyönä. Tehtävässä suunnitellaan ja toteutetaan oppimiskokonaisuus, jonka opiskelijat esittävät toisen terveydenhuollon ammattiryhmän opiskelijoille. Opintojakso on integroitu muiden opetusalojen kurssien yhteyteen, jotta röntgenhoitajaopiskelijoilla on mahdollisuus kokemukselliseen oppimiseen. Opintojaksolla opiskelija pääsee soveltamaan oppimaansa teoriaa opetuksen järjestämisestä käytäntöön moniammatillisessa ympäristössä.
International connections
Opiskelijalta vaaditaan sekä itsenäistä työskentelyä sekä vuorovaikutuksellista tiimityöskentelyä. Ryhmäoppiminen aktivoi opiskelijaa ja hän pääsee soveltamaan oppimaansa teoriaa käytännössä.
Kestävä kehitys on huomioitu vähentämällä oppijakson vaatimia fyysisiä resursseja. Opiskelijaa kannustetaan miettimään, kuinka hän voi tulevassa ammatissaan toimia mahdollisimman kestävästi esimerkkien avulla.
Completion alternatives
Jos opintojaksoa ei esimerkiksi aikataulullisista syistä voida yhdistää muiden ammattialojen opiskelijoiden toteutuksien kanssa, tullaan oppimistehtävän vaihtoehtoinen toteutustapa sekä arviointimenetelmät tiedottamaan erikseen.
Student workload
3 op= 2 x 27 tuntia opiskelijan töitä eli yhteensä 81 tuntia opiskelijan töitä
Luennot, itsenäinen työskentely, ryhmätyön suunnittelu, toteutus ja itsearviointi
Qualifications
Emergency radiography