Sponsorointi ja yhteistyö (Avoin AMK) (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00BT21-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.11.2023 - 11.01.2024
Ajoitus
10.01.2024 - 17.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Media-ala
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Taru Lehtinen
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- 15.01.2024 13:00 - 15:00, Sponsorointi ja yhteistyö KU00BT21-3004
- 22.01.2024 13:00 - 15:00, Sponsorointi ja yhteistyö KU00BT21-3004
- 05.02.2024 13:00 - 15:00, Sponsorointi ja yhteistyö KU00BT21-3004
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kertoa yritysyhteistyön merkityksestä ja kehityksestä
- arvioida yritysyhteistyön merkitystä projektin eri osapuolten näkökulmista
- hakea, valita ja vertailla projektiin sopivia yhteistyökumppaneita
- laatia suunnitelman yritysyhteistyön toteuttamiseksi
- esitellä suunnitelman yhteistyökumppaneille kirjallisesti ja suullisesti
Sisältö
Yritysyhteistyön ja sponsoroinnin perusteet, yritysyhteistyön rakentaminen, yhteistyön suunnittelu ja organisointi sekä niihin liittyvät sopimukset, lainsäädäntö ja ohjeistukset.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele suoraan opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla palautetaan arvioitavia töitä 5 kpl. Ne julkaistaan 10.1.2024. Itslearningissa.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa ke 10.1.2024 ja päättyy 17.3.2024. Opintojakso koostuu verkkotapaamisista sekä harjoitustehtävistä. Verkkoluennot tapahtuvat osoitteessa: https://turkuamk.zoom.us/j/69452479093.
Keskiviikkona 10.1. julkaistaan ennakkotehtävä, joka tulee olla tehtynä ennen 1. tapaamista.
Verkkotapaamisten ajankohdat:
ma 15.1. klo 13-15
ma 22.1. klo 13-15
ma 5.2. klo 13-15
Tapaamisten teemat:
Sponsorointi ja yritysyhteistyö käsitteinä
Sponsoroinnin tavoitteet
Sponsoriyhteistyön suunnittelu ja organisointi
Sponsorointisuunnitelma
Mikäli et pääse osallistumaan verkkoluennolle, tutustu ko. luennon Power Point -materiaalin, joka julkaistaan itslearning-alustalla heti luennon jälkeen. Opintojakson suorittaminen hyväksyttävästi edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista ajallaan.
Lisäksi tukenasi ovat vapaaehtoiset tehtäväsparraukset verkossa (Zoom). Sparrausten ajanvarauskalenteri julkaistaan opintojakson alkaessa 10.1.2024.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Avoimen AMK:n kiintiö 10 opiskelijapaikkaa
CampusOnlinen kiintiö 5 opiskelijapaikkaa
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 5 opiskelijapaikkaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Koko opintojakso ja sen tehtävät arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Tehtävät arvioidaan numeraalisesti. Opintojakson arviointi perustuu harjoitustehtävien keskiarvoon. Sponsorointisuunnitelman arvion painotus on 50 % ja muiden tehtävien painotus yhteensä 50 %.