Siirry suoraan sisältöön

Sponsorointi ja yhteistyö (Avoin AMK) (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BT21-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.11.2023 - 11.01.2024

Ajoitus

10.01.2024 - 17.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Media-ala

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Taru Lehtinen

Vastuuopettaja

Taru Lehtinen

Ajoitusryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)

Ryhmät

  • PMEDIS22tupr
    PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta

Pienryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
  • 15.01.2024 13:00 - 15:00, Sponsorointi ja yhteistyö KU00BT21-3004
  • 22.01.2024 13:00 - 15:00, Sponsorointi ja yhteistyö KU00BT21-3004
  • 05.02.2024 13:00 - 15:00, Sponsorointi ja yhteistyö KU00BT21-3004

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kertoa yritysyhteistyön merkityksestä ja kehityksestä
- arvioida yritysyhteistyön merkitystä projektin eri osapuolten näkökulmista
- hakea, valita ja vertailla projektiin sopivia yhteistyökumppaneita
- laatia suunnitelman yritysyhteistyön toteuttamiseksi
- esitellä suunnitelman yhteistyökumppaneille kirjallisesti ja suullisesti

Sisältö

Yritysyhteistyön ja sponsoroinnin perusteet, yritysyhteistyön rakentaminen, yhteistyön suunnittelu ja organisointi sekä niihin liittyvät sopimukset, lainsäädäntö ja ohjeistukset.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele suoraan opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla palautetaan arvioitavia töitä 5 kpl. Ne julkaistaan 10.1.2024. Itslearningissa.

Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa ke 10.1.2024 ja päättyy 17.3.2024. Opintojakso koostuu verkkotapaamisista sekä harjoitustehtävistä. Verkkoluennot tapahtuvat osoitteessa: https://turkuamk.zoom.us/j/69452479093.

Keskiviikkona 10.1. julkaistaan ennakkotehtävä, joka tulee olla tehtynä ennen 1. tapaamista.

Verkkotapaamisten ajankohdat:
ma 15.1. klo 13-15
ma 22.1. klo 13-15
ma 5.2. klo 13-15

Tapaamisten teemat:
Sponsorointi ja yritysyhteistyö käsitteinä
Sponsoroinnin tavoitteet
Sponsoriyhteistyön suunnittelu ja organisointi
Sponsorointisuunnitelma

Mikäli et pääse osallistumaan verkkoluennolle, tutustu ko. luennon Power Point -materiaalin, joka julkaistaan itslearning-alustalla heti luennon jälkeen. Opintojakson suorittaminen hyväksyttävästi edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista ajallaan.

Lisäksi tukenasi ovat vapaaehtoiset tehtäväsparraukset verkossa (Zoom). Sparrausten ajanvarauskalenteri julkaistaan opintojakson alkaessa 10.1.2024.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK:n kiintiö 10 opiskelijapaikkaa
CampusOnlinen kiintiö 5 opiskelijapaikkaa
Taideakatemian media-alan muut erikoistumisalat 5 opiskelijapaikkaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Koko opintojakso ja sen tehtävät arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty

Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Tehtävät arvioidaan numeraalisesti. Opintojakson arviointi perustuu harjoitustehtävien keskiarvoon. Sponsorointisuunnitelman arvion painotus on 50 % ja muiden tehtävien painotus yhteensä 50 %.