Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation (1 op)
Toteutuksen tunnus: 100114-3305
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
09.12.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 16.02.2024
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- roo.sv
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Nina Roine
Ryhmät
-
PTOIMS21Toimintaterapeutti (AMK), S21
-
PTOIMS23Toimintaterapeutti (AMK), S23
- 15.01.2024 08:15 - 09:45, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 15.01.2024 09:45 - 11:15, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 22.01.2024 08:15 - 09:45, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 22.01.2024 09:45 - 11:15, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 30.01.2024 12:30 - 14:00, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 30.01.2024 14:15 - 15:45, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 05.02.2024 08:15 - 09:45, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 05.02.2024 09:45 - 11:15, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 12.02.2024 08:15 - 09:45, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
- 12.02.2024 09:45 - 11:15, Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation 100114-3305
Tavoitteet
Opiskelija osaa kommunikoida suullisesti työelämän tavallisissa viestintätilanteissa.
Sisältö
Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa
Aika ja paikka
syyskukukausi 2018 ICT-talo
Oppimateriaalit
Oppimateriaali: Itslearning-alustalla tehtävät ja niihin liittyvät materiaalit. Svenska för en blivande ergoterapeut
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelmät: lähiopetus, itsenäiset työt, parityöt, suullinen ja kirjallinen tentti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Suullinen tentti kurssin lopussa/erikseen sovittuna aikana.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Pedagogiset toimintatavat: Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia kohdata ruotsinkielinen asiakas/potilas, opetellaan toimintaterapeutin työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoristustapoja. Jos opiskelija omaa vahvan kielitaidon, johon sisältyy myös toimintaterapiassa tarvittavaa sanastoa ja terminologiaa, hän voi olla yhteydessä opettajaan ja suorittaa kurssin tenttimällä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus: Oppimistehtävinä tarpeen mukaan kielioppia kertaavia harjoituksia, toimintaterapian ammattisanaston kerääminen, suullisen ryhmätyön laatiminen ja kuuntelureferaatin tekeminen.
3op:n kokonaisuus, josta 20h kontaktiopetusta, n. 60h opiskelijan itsenäistä työtä.
Sisällön jaksotus
Sisältö ja ajoitus: Toimintaterapiaopiskelijoille suunnattu virkamiesruotsin kelpoisuuden antava työelämälähtöinen ruotsin kurssi Kurssin opetus keväällä 24 viikoilla 2-7.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät: Etätehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, suullinen ja kirjallinen tentti asteikolla 0-5. Suullinen ja kirjallinen tentti kurssin päätteeksi.
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen vaatimuksena kurssin hyväksytylle suorittamiselle.
Hylätty (0)
Etätehtävät/muut tehtävät tekemättä/palauttamatta, hylätty suoritus tentissä, liikaa poissaoloja kontaktiopetuksesta.