Skip to main content

School as a Meeting Place (5 cr)

Code: TH00CA76-3003

General information


Enrollment
02.12.2023 - 19.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Groups
DKOTYK24
Diploma of higher education in working in schools
Course
TH00CA76
No reservations found for realization TH00CA76-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetuspäivä to 16-18 vkot 3-20 välillä. Zoomissa.

Huom! Muutokset mahdollisia.
************************************************************************************
to 18.1.2024 klo 16-18 Jakson aloitus ja tehtävät. (HR)

25.1 klo 16-18 Kuraattorityö, yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto sekä lainsäädäntö (KP).

1.2. klo 16-18 Lasten ja nuorten kehitykseen ja oppimiseen liittyviä vaiheita ja haasteita (KP)

8.2 klo 16-18 Motivaatio, sisäiset ja ulkoiset tavoitteet nuorten kanssa työskennellessä (HR)

15.2.2024 Tutkimustietoa koulumaailman käytännöistä ja kouluhyvinvoinnin edistämisestä Suomessa ja muualla maailmassa (KP)

Viikko 8 on itsenäisen työskentelyn viikko ja valmistautumista tenttiin

29.2 klo 16-18 Ryhmätentti zoomissa (HR)

Objective

• you are familiar with the legislation that governs schools, as well as with the principles of pupil and student welfare
• you identify phases and challenges related to children’s and young people’s learning
• you know how to guide pupils to different services and offer low-threshold support in a school environment
• you know your role as a Bachelor of Social Services in the multi-professional teams in schools

Content

• pupil and student welfare
• the legislation that governs schools
• school social workers’ role and tasks in comprehensive and upper secondary schools
• learning difficulties and supporting pupils or students with learning difficulties
• school bullying as a phenomenon

Materials

Tenttiin:
Junttila, N. 2015. Kavereita NOLLA. Lasten ja nuorten yksinäisyys. Helsinki: Tammi

Keltikangas-Järvinen, L. & Mullola, S. 2015. Maailman paras koulu? (e-kirja)
Salmela-Aro., K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.


muuta materiaalia:

Matilainen, M. 2023. Neurokirjon oppilas. Opettajan ja ohjaajan työkalupakki. Keuruu: PS-kustannus.
Salmela-Aro., K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.

Turkka, H. & Saarholm, J. 2021. Lasten ja nuorten konfliktit. Keuruu: PS-kustannus.

Ojanen, Markku, Minä ja muut.

Teaching methods

Reflektoiva luento-opetus
Itsenäinen opiskelu

Exam schedules

Tentti 29.2 klo 16-18, ryhmätentti
Uusintatentti itselle sopivana ajankohtana päivän 3.4.2024 aikana Itslearning oppimisympäristössä. Ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen tenttiä opintojakson opettajille s-postitse.  Toinen uusintatentti opettajien kanssa erikseen sovittuna ajankohtana.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page