Siirry suoraan sisältöön

Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA77-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 24.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 25
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Ryhmät
DKOTYK24
Koulutyöhön suuntaava sosiaalialan korkeakouludiplomi
Opintojakso
TH00CA77

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 04.04.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
To 11.04.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
To 18.04.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
To 25.04.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opetus verkossa torstaisin klo 16-18, viikot 11-17.
zoomissa Heidin opetus:
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804



***********************************************************************************************
14.3.2024. 16-18 /Jakson aloitus ja tehtävät (HR)

21.3.2024. klo 16-18
Vahvuusperustainen työote sekä lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)

28.3. klo 16-18
Mielenterveys- ja kriisityö nuorten kanssa käytännössä oppilaitostyössä (HR)

4.4. klo 16-18 Minäkuva ja käsitys itsestä oppijana ja ihmisenä (KP)

11.4 16-18 Kirjapiirit oppimistiimeissä (HR)

18.4 klo 16-18 projektiohjaukset toisille opiskelijoille (itsenäisesti)

25.4 16-18 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (KP)

Muutokset mahdollisia.

Tavoitteet

• tiedät, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Sisältö

• kouluikäisten ja opiskelijoiden hyvinvointi
• nuorten mielenterveys- ja kriisityö
• minäkuva ja käsitys itsestä oppijana ja ihmisenä
• toiminnallisen projektin suunnittelu, toteutus ja arviointi koulussa tai oppilaitoksessa

Oppimateriaalit

Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.

Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).

Ojanen, Markku; Minä ja muut.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Projektiraportti hyl-K5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja keskustelut 1op
Minätehtävä 1 op
Projektityö 2,5op
Kirjallisuuspiirit 0,5op

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Siirry alkuun