Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA77-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 24.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Ryhmät
-
DKOTYK24Koulutyöhön suuntaava sosiaalialan korkeakouludiplomi
- Opintojakso
- TH00CA77
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 8 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 04.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
To 11.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
To 18.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
To 25.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opetus verkossa torstaisin klo 16-18, viikot 11-17.
zoomissa Heidin opetus:
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
***********************************************************************************************
14.3.2024. 16-18 /Jakson aloitus ja tehtävät (HR)
21.3.2024. klo 16-18
Vahvuusperustainen työote sekä lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
28.3. klo 16-18
Mielenterveys- ja kriisityö nuorten kanssa käytännössä oppilaitostyössä (HR)
4.4. klo 16-18 Minäkuva ja käsitys itsestä oppijana ja ihmisenä (KP)
11.4 16-18 Kirjapiirit oppimistiimeissä (HR)
18.4 klo 16-18 projektiohjaukset toisille opiskelijoille (itsenäisesti)
25.4 16-18 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (KP)
Muutokset mahdollisia.
Tavoitteet
• tiedät, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Sisältö
• kouluikäisten ja opiskelijoiden hyvinvointi
• nuorten mielenterveys- ja kriisityö
• minäkuva ja käsitys itsestä oppijana ja ihmisenä
• toiminnallisen projektin suunnittelu, toteutus ja arviointi koulussa tai oppilaitoksessa
Oppimateriaalit
Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Ojanen, Markku; Minä ja muut.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Projektiraportti hyl-K5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja keskustelut 1op
Minätehtävä 1 op
Projektityö 2,5op
Kirjallisuuspiirit 0,5op
Esitietovaatimukset
Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.