Skip to main content

Counselling in Schools (5 cr)

Code: TH00CA77-3003

General information


Enrollment
02.12.2023 - 24.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Groups
DKOTYK24
Diploma of higher education in working in schools
Course
TH00CA77

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 04.04.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
Thu 11.04.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
Thu 18.04.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
Thu 25.04.2024 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003
zoomissa
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus verkossa torstaisin klo 16-18, viikot 11-17.
zoomissa Heidin opetus:
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804



***********************************************************************************************
14.3.2024. 16-18 /Jakson aloitus ja tehtävät (HR)

21.3.2024. klo 16-18
Vahvuusperustainen työote sekä lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)

28.3. klo 16-18
Mielenterveys- ja kriisityö nuorten kanssa käytännössä oppilaitostyössä (HR)

4.4. klo 16-18 Minäkuva ja käsitys itsestä oppijana ja ihmisenä (KP)

11.4 16-18 Kirjapiirit oppimistiimeissä (HR)

18.4 klo 16-18 projektiohjaukset toisille opiskelijoille (itsenäisesti)

25.4 16-18 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (KP)

Muutokset mahdollisia.

Objective

• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments

Content

• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school

Materials

Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.

Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).

Ojanen, Markku; Minä ja muut.

Exam schedules

Projektiraportti hyl-K5

Student workload

Luennot ja keskustelut 1op
Minätehtävä 1 op
Projektityö 2,5op
Kirjallisuuspiirit 0,5op

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page