Counselling in Schools (5 cr)
Code: TH00CA77-3003
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 24.03.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Groups
-
DKOTYK24Diploma of higher education in working in schools
- Course
- TH00CA77
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.04.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
Thu 11.04.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
Thu 18.04.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
Thu 25.04.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3003 |
zoomissa
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus verkossa torstaisin klo 16-18, viikot 11-17.
zoomissa Heidin opetus:
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
***********************************************************************************************
14.3.2024. 16-18 /Jakson aloitus ja tehtävät (HR)
21.3.2024. klo 16-18
Vahvuusperustainen työote sekä lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
28.3. klo 16-18
Mielenterveys- ja kriisityö nuorten kanssa käytännössä oppilaitostyössä (HR)
4.4. klo 16-18 Minäkuva ja käsitys itsestä oppijana ja ihmisenä (KP)
11.4 16-18 Kirjapiirit oppimistiimeissä (HR)
18.4 klo 16-18 projektiohjaukset toisille opiskelijoille (itsenäisesti)
25.4 16-18 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (KP)
Muutokset mahdollisia.
Objective
• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments
Content
• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school
Materials
Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Ojanen, Markku; Minä ja muut.
Exam schedules
Projektiraportti hyl-K5
Student workload
Luennot ja keskustelut 1op
Minätehtävä 1 op
Projektityö 2,5op
Kirjallisuuspiirit 0,5op
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.