Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden osaamisen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP35-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 24.01.2024

Ajoitus

24.01.2024 - 17.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 40

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen

Opettaja

  • Marjo Vähäkangas
  • Sanna-Maria Nurmi

Ajoitusryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)

Ryhmät

  • YTEKEK23
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K23

Pienryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
  • 24.01.2024 09:00 - 11:30, Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3005 (tarvitaan tila noin 40 henkilöä)
  • 25.01.2024 09:00 - 11:30, Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3005
  • 28.02.2024 12:30 - 15:30, Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3005
  • 20.03.2024 13:15 - 15:00, Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3005
  • 17.04.2024 09:00 - 14:00, Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3005 (tarvitaan tila noin 40 henkilöä)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· Määrittää osaamisen tulevaisuudenkuvat ja –profiilit
· Arvioida ja kehittää visionääristä ja strategialähtöistä tulevaisuuden osaamista
· Arvioida toiminnan kehittymistä

Sisältö

· Tulevaisuuden osaamisvaatimukset
· Palvelumuotoilun, palvelujen tuottamisen, palveluohjauksen sekä talous- ja liiketoiminta-ajattelun edellyttämä tulevaisuuden osaaminen
· Osaamisen arviointi, kehittäminen ja järjestelmät sekä toiminnan arviointi

Oppimateriaalit

Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.

Opetusmenetelmät

Etäopetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (16 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (119 h). Yhteensä 135 h (5 op).

Sisällön jaksotus

Kevään 2024 opintojakso toteutuu monimuotototeutuksena (eli opetusta järjestetään kampuksella ja verkossa).
Tarkempi aikataulu täsmennetään myöhemmin.


Opintojakson lähipäivät:
24.01.2024 klo 9.00-11.30 Toteutetaan kampuksella
25.01.2024 klo 9.00-11.30 Toteutetaan etänä
28.02.2024 klo 12.30-15.30 Toteutetaan etänä
20.3.2024 klo 13.15-15.00 Toteutetaan etänä
17.04.2024 Klo 9.00-14.00 Toteutetaan etänä

Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.

Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: viisi opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut etäopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut etäopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut etäopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut etäopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.